Daily Archives: 26.02.09

Mine nye, røde, lekre sko!!!

Jeg så dem med en gang jeg kom inn i butikken. De bare sto der og lyste og overskygget alle andre sko rundt omkring på hyllene. Jeg regner med at det var andre sko der, men jeg så bare disse.

sko1

Rødt er det fineste jeg vet. Alle rommene i huset vårt har rødt tilbehør, jeg sover i rødt sengetøy, har røde klær og stemmer rødt når det er valg. Rødt er bare best! Disse skoene er sydd av det mykeste handskeskinn. De har finurlige sømmer som gjør at de legger seg rundt foten som en myk sokk, og lissene er av strikk, sånn at skoen ikke strammer. Sålene er flate, akkurat som jeg liker dem, og de har små, morsomme detaljer hele veien rundt.

sko

Foreløpig har jeg bare fått testet dem ut på jobben, og der fungerer de kjempefint. Senere skal de få være med meg mange steder de neste par årene. I juni skal de tråkke rundt syd i Spania, og i august skal de få være med til København. De kommer til å sette byen på ende bare ved sitt blotte nærvær.

sko4

Da jeg oppdaget dem hadde de bare bodd en eneste natt i butikken, og det ble også den siste. Jeg måtte ha dem – med en gang. Ingen skal beskylde meg for å sløse bort penger på å holde meg varm, tørr og kledd. Både klær og sko kjøpes gjerne billig på postordre og brukes til det ikke er filla igjen av dem. Disse skoene er et unntak. Ikke spør, – men de var rett og slett umoralsk dyre.

Så får jeg leve med at jeg ikke eier moral!

sko5