Daily Archives: 16.02.09

Det ordnet seg

I dag er det seks dager siden fotobutikken fortalte meg at de hadde dummet seg ut med kameraet mitt. I dag fikk jeg en sms som sa at jeg kunne komme i butikken for å hente et helt nytt kamera av samme type. Mitt gamle kamera hadde en uopprettelig skade. Jeg kan ikke forstå hvordan et kamera kan gå i stykker på to måneder, uten at jeg har mistet det i gulvet eller påført det skade på annen måte, men det er vel ikke alt jeg skal forstå. Kanskje var jeg bare uheldig.

kamera1

Nå har jeg uansett et nytt kamera. Som bonus har jeg derfor to ladere og to batterier. Fordi jeg hadde superforsikring, behøvde jeg ikke betale en krone, men siden det gamle kameraet ikke eksisterer mer, måtte jeg kjøpe ny forsikring. Det får stå sin prøve.

Jeg er glad for at jeg lot butikken få disse dagene til å rette opp feilen. Noen har ment at jeg skulle hengt ut butikken ved navn her på bloggen. Det er jeg glad for at jeg ikke gjorde. Jeg mente det da jeg sist sa at alle kan gjøre feil. Tidligere har jeg hengt ut både Dell og Elkjøp. Når folk er arrogante og nekter å ordne opp etter seg, føler jeg meg dårlig behandlet. Det gjør jeg faktisk ikke denne gangen. Det var kaos i butikken da jeg var der før jul. De holdt på å rydde på plass etter en stor ombygging. Så gikk det galt. Da jeg gjorde dem oppmerksomme på hva som hadde skjedd, beklaget de det som hadde skjedd, og forsikret om at de skulle ordne opp.

Det har de gjort, og jeg er overlykkelig over å ha et skikkelig kamera igjen.