Zzzzzzz

Jeg tror ikke jeg er sliten. Det har jeg vært før, og det føles annerledes, – tror jeg. Nå er jeg bare trøtt og søvnig. Jeg kan liksom ikke få nok søvn. Først legger jeg meg tidlig om kvelden og sover til sju. Da er jeg nesten ikke til å få opp av sengen.

På jobben føler jeg meg pigg og energisk, men det er mulig at jeg bare trykker på den bryteren fordi det er en dyd av nødvendighet. Jeg har jo en jobb å gjøre, – og den kan rett og slett ikke gjøres uten at man er litt høyt gearet. Etter middag sovner jeg igjen, – og det bokstavelig talt. Trøttheten kommer kastet på meg. Noen dager, som i dag, går jeg opp på badet. Der legger jeg meg rett på de harde, varme flisene med en pute under hodet. Zzzzzzz! Jeg har ikke mer enn lagt meg ned, så sover jeg. Hvis jeg i stedet setter meg i min grønne stol, skjer det samme. Det nytter ikke å kjempe imot. Til tross for at radioen står på, ungene leker på gulvet og jeg sitter med en avis i hendene, – så sovner jeg mens jeg sitter rett opp og ned. Hodet legger seg pent bakover i stolen, og så sover jeg.

Etter en halv eller hel time våkner jeg, og da er det som om jeg har fått en ny morgen. Jeg er frisk og uthvilt og klar for en ny økt av livet, – før jeg sovner igjen klokka elleve om kvelden.

Sånn har jeg aldri hatt det før. Hva kan dette komme av?

God natt, og sov godt!

2 responses to “Zzzzzzz

  1. Sådan har jeg haft det de sidste par dage, men det er fordi vi i København er plaget af et usædvanligt høj birkepollen over 2000 – jeg ved ikke om i har de samme problemer. For jeg har været så træt at jeg næsten måtte kravle rundt og bare sovet hele tiden…..

  2. Kanskje det, Marianne. Jeg er egentlig bare allergisk mot gress, tror jeg, men det kan jo være allergi i en eller annen form.

Legg igjen en kommentar