Rått spill

Jeg elsker å spille Ludo. Faktisk er Ludo det eneste spillet jeg liker å spille. Mer kompliserte spill forstår jeg ikke, og de gir meg ingen glede. Ludo derimot: Yessss!

Og heldige meg: C og M elsker også å spille Ludo. På hverdagene er de trøtte og vil gjerne legge seg etter barne-TV, men i går kveld ble vi utfordret til et spill før sengetid. Det spillet skulle ta over en time. Og for et spill det ble! Alle fire like rå til å ta sjanser, og her er det ingen som tar hensyn. Vi spiller høyt, og etter over en halvtimes spill var M nesten i mål med alle sine fire brikker i tårn. Men så kom jeg og feide henne av banen og rett hjem. Deilig! Men revansjen lå like rundt hjørnet, og etterpå løp hun etter meg som en struts, som hun sa. Og sånn holdt vi på: ut og inn, ut og inn.

Er Ludo et tenkespill eller et flaksspill? spurte C, før han hev seg etter terningen for å få slått sitt neste slag.

Hvem som vant?

Jeg, selvfølgelig!

4 responses to “Rått spill

  1. Haha! Godt skrevet, som alltid!

  2. Ludo er et sjansespill! Et spill for spirende gründere…Den som intet våger intet vinner. hehe

  3. Takk for det, 9na.

    Det er vel litt strategi også, akeleiedamen? Det mener i hvert fall mine medspillere.

    Jepp, Losarinas mor. Heia meg! Men jeg vinner altså ikke så ofte. De to små kan også kaste terninger og legge planer.

Legg igjen en kommentar

