Nå går det slag i slag

Men noen slag er det jo ikke akkurat. Det handler mer om at de siste møtene må avholdes før ferien, de siste planer legges, samtidig som mange ønsker å feire og ha fest nå som være er så fint.

I går kveld var jeg i bursdagselskap hos en veldig hyggelig nabo her i Bydalen. Hun fylte nettopp runde år, og i går samlet hun en diger bukett damer til middag ute på hytta si.

Happy

Det ble en innmari hyggelig kveld. Noe av det hyggeligste var å snakke med noen nye mennesker. Det har jo lett for å bli sånn at man som regel er sammen med de samme menneskene, – men her fikk jeg gleden av å snakke med damer jeg har vært på hils med hele mitt liv, men aldri delt et bord med.

Været kunne ikke vært bedre, – og heller ikke utsikten. Fire menn hadde forlest seg på Michelets Skogsmatrosen, – og på en eller annen måte hadde de fått tak i matrosuniformer og luer med MS Tomar på. De serverte og sang, tullet og tøyset og var avgjort med på å gjøre kvelden fin for oss som satt rundt bordet.

???????????????????????????????

Det er sommer i Fredrikstad.

Ah!

Natt

8 responses to “Nå går det slag i slag

  1. Og sikke en udsigt. I er vist gode til at holde fest, vi kender vist for få mennesker😉

    • Det er en fantastisk utsikt, Lene. Jeg kan fortelle deg at det avlange huset du kan skimte oppe i skråningen til venstre for solnedgangen er kongens gamle sommerhus Bloksberg. Nå er det Märtha Louise som eier det.

      Både Thv og jeg er født og oppvokst i denne byen, og med unntak av noen studieår har vi bodd her hele livet. Det er forklaringen på et veldig stor nettverk. Henne vi feiret i går er vår nabo og min lesesirkelvenninne. Men samtidig er hun Thvs barndomsvenninne fordi hans og hennes foreldre var omgangsvenner. Sånn veves alles liv sammen i en liten by.

  2. «En diger bukett damer». Herligt udtryk

  3. Veldig hyggelig at du kom. Fine bilder, jeg må få se de andre en dag også. klem

  4. Jeg håpet på å rekke gibort-dag, men så gikk flyet litt for fort. Om jeg er på dine breddegrader i august kommer jeg.

Legg igjen en kommentar

