Ælj i solnedgang

Marthe har vært hjemme hos oss i helga. Fredag morgen reiste Thv og jeg inn til Oslo, – og så ble Marthe med oss på IKEA. Både hun og vi hadde lister på nødvendigheter av det slaget man ikke kan klare seg uten.

DSC06155

Vi har kost oss med prat og mat, strikking og en film, – og i kveld etter middag kjørte vi ut i Torsnes for å gå en tur med Hanna-hunden. Det ble lite tur, – for mørket kom kasta på oss i en fart. I stedet så vi veldig mye hjortedyr langs veien. Rådyr så vi to ganger, og så var det denne elgfamilien: Ei ku med to kalver gikk og gresset i stubbåkeren.

En fjerde, diger elg sto og betraktet dem sånn litt på avstand. Du ser den som en skygge til høyre i det øverste bildet. Pappaelgen, tenkte vi, – da ble det liksom så kjent og greit.

Det er Marthe som har tatt bildene.

Æljen

4 responses to “Ælj i solnedgang

  1. Fantastiske billeder !!

  2. Miri snuppede min kommentar🙂 Tænk at I kunne komme så tæt på, at I fik taget billeder. Jeg har kun set én elg i mit liv, og der havde jeg ikke kameraet i hånden, jeg sad på motorcyklen og det regnede, men et skønt syn var det.

    • Her er det så mye elg og rådyr at man kan se dem akkurat når man vil. Det er bare å kjøre ut av byen til et sted med åker og eng. Sånn utover kvelden dukker de opp og man kan se dem gå og beite. På en tjue minutters biltur tenker jeg vi så sju rådyr og fire elger.

      De er ikke redde for folk i bil, og så lenge man sitter i bilen, kan man komme nær innpå. Det er ikke for ingen ting det er forbudt å jakte fra bil.

Legg igjen en kommentar

