Ennu doftar kjärlek

Om tre måneder er det jul. Nei, – om tre måneder er det andre nyttårsdag! Tre måneder!!!

Her vi bor, er det lite som minner om jul, – lite som minner om vinter, – lite som minner om høst for den del.

Det er sensommer, og ennå kan jeg plukke inn blomster fra hagen: roser, flox. pelargonier, georginer – og erteblomster; deilige, duftende, vakre erteblomster,

– og i dag har Thv klippet gresset.

DSC06053

4 responses to “Ennu doftar kjärlek

  1. Her er vejret også smukt, men nætterne er kolde. 3 måneder !

    • Det er kaldt om natten her også. Fortsatt har jeg klær til tørk på snorene ute, men jeg må ta det inn midt på dagen. Om morgenen er det vått og kaldt uansett.

  2. Ja, og om seks måneder er det igen lige så lyst som det er nu. Det er da en trøst!
    Jeg slog græs i mandags og naboen slog græs i dag.
    Men jeg har ikke blomster. Jeg er begyndt at tænke på, hvad jeg skal plante for at forbedre haven. Om en ugestid er der «efterårs-asters» et sted i haven, det er jo smukt, men det er de eneste efterårsblomster jeg har.

    • Prøv deg med flox, Donald. De er utrolig lette å få til, de kommer tilbake hvert år, og de sprer seg. Ellers er jeg også glad i roser. Noen av de remonterende blomstrer helt til frosten kommer. Jeg har faktisk tatt inn roser både i november og desember.

Legg igjen en kommentar

