Fløyelsmyke augustkvelder

Denne første uka med elevene har vært spesiell på flere måter. Det er så deilig å være på plass i hverdagsrytmen igjen, men den gleden er det bare jeg som har hatt. Thv har vært hjemme, fortrinnsvis på sofaen, hele uka. På mandag var jeg med ham til Diakonhjemmets sykehus i Oslo. Han ble operert for brokk, en grei operasjon, relativt ufarlig og heldigvis ikke relatert til sykdom. Det er godt å vite. Likevel er det ikke bare-bare å bli lagt i narkose så innvollene kan få besøk av lange operasjonsremedier, som ruller ut et 15X15 cm nett under magemuskulaturen din. Det kjennes! De sterke smertestillende han fikk med hjem har fått ligge, men vondt har det vært, og vondt er det ennå. Mest vondt er det i de mer hengende delene av den mannlige anatomi. Der forneden er alt blåsvart, – I say no more! I overimorgen skal han på jobb igjen, – selv om det kanskje er i tidligste laget.

???????????????????????????????

I går følte jeg at skolehverdagen falt skikkelig på plass. Jeg har mange undervisningstimer på fredager i år (Man kan ikke være heldig hver gang.), og i går skrev vi kåserier i norsktimene og forsøkte å forstå politikkens vesen i samfunnsfag. Med så interesserte og deltagende elever som jeg har, er det bare veldig, veldig moro.

Etter jobben hadde sosiale kolleger ordnet i stand middag og vin og kos, – og det passet meg veldig veldig bra.

???????????????????????????????

Så bra passet det meg, at da jeg kom hjem i sekstida, ville jeg ikke gi meg. Vi lurte noen gode naboer over gjerdene, og så utvidet vi dagen fram mot midnatt.

???????????????????????????????

???????????????????????????????

Lyse junikvelder er fine, men det er ikke så verst med de fløyelsmyke augustkveldene heller. Kvelder der vi kan sitte i den lune ettervarmen og lyse opp mørket med blafrende stearinslys og fakler.

Litt sånn hverdagslykke!

Og det deiligste var å våkne opp ute i Edens hage, – og oppdage at den er min!

???????????????????????????????

4 responses to “Fløyelsmyke augustkvelder

  1. Sov du derude? Hvad med myg og andet småliv? her kan vi ikke sidde ude efter syv om aftenen, fordi vi har nogle bittesmå fluer, som kravler ind overalt hvor de kan kravle ind, så jeg drømmer om et lille lysthus til de skønne augustaftener 🙂 God weekend til jer og god bedring til Thv. de har da rykket noget i dem, når han er blevet så blå.

    • Det er veldig lite mygg her hos oss, – veldig lite. Vi satt ute til midnatt. Jeg våknet inne alt, alt for tidlig, og da gikk jeg ut og la meg i utesenga og sov videre der. Deilig! Jeg har sovet der hele natten tidligere.

  2. Jeg har også den tetteste og tyngste undervisningsdagen på fredager i år. Fordelen med det er at jeg virkelig kjenner på den gode, velfortjente fredagsettermiddagfølelsen. 🙂

Legg igjen en kommentar

