21 grader celsius

Nå har jeg nesten glemt hvordan det er å være på hytta når det regner og blåser. Været er stilt inn på sol og varmt badevann, og i dag har vi vært på stranda fra frokost til kvelds.

???????????????????????????????

Lille M er på besøk, og som haleheng har hun med Lillesøster på tre, en sprell levende liten unge. Akkurat nå er hun veldig opptatt av ord med motsatt betydning: «Oj, jeg dradde han!» sa hun da hun dytta borti katta. På stranda ble hun forundra over smaken på badevannet: «Jeg må smake mer på vannet. Det er sukker i det, jo.»

???????????????????????????????

Lille M finner fort noen jevngamle å leke med, – og vips så har hun en bestevenn. Ulempen er at hun på død og liv må være på stranda til alle hun har blitt kjent med skal hjem. I dag ble det sånn.

???????????????????????????????

Og så har vi bada og bada og bada. Når vannet holder 21 grader inne i kilen, er det ikke noe problem. Krabbene har blitt fiska opp og sluppet ut igjen, antagelig de samme som dem de har fisket før, og vi har drukket lunken saft og spist brødskiver med bringebærsyltetøy.

???????????????????????????????

Det ble en fin dag, men nå holder det med sol og varme, – for i dag, altså.

I morgen er jeg klar igjen.

???????????????????????????????

4 responses to “21 grader celsius

  1. Skønne unger, du er heldig at leve strandliv med🙂

    • Ja, – og det blir ikke noe strandliv uten unger. Jeg gidder rett og slett ikke ligge nede på den stranda, hvis jeg ikke har noen unger å holde styr på.

  2. Hvor ser de glade ud! Dejligt!🙂

Legg igjen en kommentar

