Far snekrer. Mor maler.

Det går framover, – ganske raskt også, faktisk.

???????????????????????????????

Selv om vi ikke jobber så mange timene om dagen, begynner det avgjort å ligne et uthus. Thv jobber mest. Det er jo han som bygger. Jeg løper etter med malekost og spann; først et strøk Visier, så to strøk maling. Når man bygger nytt, er det mulig å få maling på hele underliggeren før overliggeren legges på, men da må man være rask. Noen ganger føler jeg at jeg maler under hammerslagene hans.

Fint blir det.

???????????????????????????????

4 responses to “Far snekrer. Mor maler.

  1. Hvor er I dygtige! Det er jo en glæde at se, hvordan det tager form, så fint og lyst og lige op og ned!

  2. Hvor er i dygtige !!
    Jeg gad godt kunne bygge.

    • Takk, Miri. Vi kunne nok bygge om vi forsøkte. Thv er jo heller ikke tømrer. Han har lært av min far da de bygde hytta vår. Etterpå har han rett og slett sett på hvordan hus er konstruert, lest litt og så bare gjort det. Jeg synes han er superflink, – men samtidig ser jeg at det jo ikke er så vanskelig.

Legg igjen en kommentar

