Skolen vår har bursdag

???????????????????????????????

I år er Kvernhuset ungdomsskole ti år. De har gått unna disse ti åra. Jeg hører til den gamle staben, vi som fikk være med helt fra den første tanken om ny ungdomsskole meldte seg. Noen av oss var til og med så heldige at vi fikk komme tett på planleggingen. Det var møter med arkitekter (Trenger jeg fortelle at vi ikke alltid var enige?), funksjonsanalyser og befaring. Moro var det, – og moro er det ennå.

???????????????????????????????

Vi skal feire skolen på flere måter. Tidligere i år presenterte åttendeklasseelver som spesialiserer seg i scene og drama noe de kalte Kvernhusrevyen, og i høstsemesteret skal det også skje noe.

I dag var det kakefest.

???????????????????????????????

Noen foreldre, en liten gruppe lærere og et knippe elever sto for arrangementet. Kaker var bakt, saft blandet og bord dekket. Spesielt imponerende var det at de hadde klart å dekke bord og finne sitteplasser til alle våre 500 elever. Det har vi aldri gjort før. Da skolen ble planlagt var stikkordet hele tiden fleksibilitet, og i dag så vi igjen at bygningen vår er fleksibel.

Cake

Alle fikk plass og alle fikk sitte. En elev åpnet showet med en fyrrig trompetfanfare, – og så var det bare å skride til verket. Med så mange gjester måtte det stram regi til, – men ungene våre tar regi, og alt gikk ryddig for seg. Ryddig var det også etterpå. Med så mange til å rydde, går det alltid unna. En halvtimes tid etter at siste kakebit var borte, var kantine og myldrehall ryddet.

Etter at jeg oppdaget at kamereaet mitt kan filme, må jeg liksom prøve meg. Denne gangen ble det ikke særlig vellykka, men jeg hadde så lyst til å få med hele kaka. Det var bare det at den var så lang, at jeg måtte kjøre i hurtigtogfart bortover for å få med alt. Pytt, pytt!

Legg igjen en kommentar

