Påtrengende påskegjester uten bordskikk

Vi har hatt påskebesøk i dag. To små på gjennomreise. Det er ikke alle jordens skapninger som er like gode venner. Sånn er det bare. Det kan handle om dårlige erfaringer og fordommer. Men det er klart, – når man får gjester oppfører man seg skikkelig og byr på en matbit i all enkelhet.

DSC02892

Slapp av. Det er nok til alle. Ingen grunn til å tråkke i maten.

???????????????????????????????

Du behøver ikke beklage. Kan vi ikke spise nå, så kan vi heller konversere etterpå.

???????????????????????????????

For all del. Ta bare den store biten. Det er du som er gjesten.

???????????????????????????????

Det var da fælt som du legger i deg, – tar maten bokstavelig talt ut av munnen på meg!

???????????????????????????????

Hallo! Det er tomt nå. Ingen grunn til å slikke hull i tallerkenen.

???????????????????????????????

Skulle dere reise videre i kveld, sa du?

5 responses to “Påtrengende påskegjester uten bordskikk

  1. Meget høflig kat🙂

  2. Kirsten Friis

    Hvor sødt!

  3. Jøss. Trodde katter hadde jaktinstinktet i behold?

    • Det der tror jeg er så individuelt, og kanskje også en myte. Det finnes jo utallige eksempler på dyr som lever sammen i harmoni. Bare tenk på katter og høner på bondegårder i gamle dager. Det har vi også prøvd. Jeg vet ikke mye om dette, men jeg tenker at det kan ha med revir å gjøre. Dessuten er jeg overbevist om at vårt kroppsspråk spiller en rolle.

      Vi har hatt katter jeg aldri ville satt ei rotte foran, men med denne (og andre vi har hatt) er det annerledes. Selv om han fanger og dreper mus ute, visste jeg på forhånd at ha ville akseptere sånne små. Det er noe med hele stilen hans. Det er derfor jeg har lyst på en kattunge. Han kunne trenge noen å pusle med.

      Og hva med rottene? De burde jo blitt redde eller agressive, men de bare svinsa rundt og snuste på ham. Den ene strakte seg til og med opp og tok maten ut av munnen hans.

Legg igjen en kommentar

