Kan noen gi våren en bil?

Jeg ser det når jeg leser danske blogger: Våren er på vei nordover. Det er bare det at den beveger seg så sakte. Alt for sakte for oss som lengter. Kan noen gi våren en bil og fortelle at det haster?

???????????????????????????????


Mars er alltid lunefull
her hos oss. Det ene øyeblikket lover den vår, – like etter er det full vinter. I dag våknet vi til åtte iskalde minusgrader, – men det gikk fort over. Sola skinte, og i løpet av formiddagen klarte sola å lure oss til å tro på sommeren igjen. Lille M synes ikke det haster med våren. Hun priser snøen, og da vi var en tur på hytta i dag, insisterte hun på å gå et sololøp på skaresnøen ute i åkeren til Oksrød.

???????????????????????????????

Vår eller ikke vår, – det har vært ei fin helg. Vi har kost oss både ute og inne. En del av lørdagen gikk med til å få Lille M bursdagsklar. Jeg fant fram klassisk, rosa kjole med vaffelmønster. Den lille frøkna kvitterte med å finne fran blodrød shifong. På skofronten har jeg tapt allerede: Sorte fløyelsko med en bitte liten hel er innkjøpt, så nå stolprer hun av sted som «alle» de andre niåringene. Med gull og glitter på neglene måtte det bli bra.

???????????????????????????????

Innimellom lakking av negler og tur på hytta har jeg rukket å rette sytten tekster på nynorsk, og nå er det kosekveld i sofaneseren. Ei natt i senga nå, så er jeg klar for ei ny hurramegrundt-uke. Jeg skal nok få den i mål også.

Og mens vi jobber, reiser våren sakte men sikkert oppover i Europa, med eller uten bil.

???????????????????????????????

4 responses to “Kan noen gi våren en bil?

  1. Glitternegle må der til når man fylder 9 år🙂
    Våren har forladt Danmark og vinterens er vist kommet tilbage…..

  2. Etter mye skigåing i vinter er jeg nå fornøyd, og skriver promte under på ditt ønske om vår. Men utifra hva jeg forstår så har danskene fått snøfall og kulde igjen så det holder. Må visst lenger sør for å hente varmen. Men får du fiksa det Hege, så ta en snei innom Vestfold også da. Avtale?

    • Hvis jeg ser denne våren, så skal jeg sende den, Elisabeth, men ettersom jeg hører, kommer den ikke før i mai.

Legg igjen en kommentar

