En liten sprekk i stillheten

Vi bor altså på et barnefritt hotell, og det er i grunnen en selsom opplevelse, særlig for oss. Vi har prøvd det før på et hotell i samme kjede, men der var det likevel ganske livlig og fullt opp med unge par. Her er det stort sett bare gamliser, – sånne som oss, eller helst eldre. Ungdom er det så langt i mellom, at vi snur oss når de ankommer bassenget.

???????????????????????????????

Det har sine sider å leve sånn blant voksne. Over alt er det stille og rolig. Folk prater med lave stemmer. Ingen spruter og maser i bassenget. Ingen gaper og skriker om kveldene. Rolig Sedat er det.

DSC02439

Vi snakket om det da vi satt på verandaen i går morges, Thv og jeg. Det er litt vel stille her, sa jeg. Det er jo moro med sånne små som fyker rundt med frydefulle hvin, leker i bassenget og tar kontakt med alle voksne som ser noenlunde snille ut.

???????????????????????????????

Jeg hadde ikke før sagt det, så var hun der: Ei bitte lita jente på omtrent to år, og jeg skal si hun hvinte – både frydefullt og sint. Naboleiligheten vår har stått tom siden vi kom, men på null komma badering var leiligheten åpnet og terassen stapp full av unge-ting. Vesla selv føk rundt og prøvde alle installasjonene, før hun ble med faren sin på stranda.

???????????????????????????????

Jeg angra nesten på det jeg hadde sagt. Unger og unger, tenkte jeg. Hun behøvde vel ikke flytte inn rett oppi vinglasset mitt. Og var ikke dette et aldeles barnefritt hotell?

Det var det. Før klokka var åtte om kvelden, var hele verandaen ryddet, og leiligheten var like stengt som da vi kom. Det var vel omtrent det vi fikk av barn denne ferien.

Kanskje det er like greit.

DSC02448

2 responses to “En liten sprekk i stillheten

  1. Jeg bodde selv på barnefritt hotell sist september og syntes det var vidunderlig! Ikke det at jeg har noe i mot unger, men uten egne barn/barnebarn er det deilig å bo slik. For man hører godt barn når de plasker i bassenget eller leker rundt…

    Da yngste sønn var 10-12 år bodde vi på det som i dag heter «Blue Village» og der krydde det av unger. Kjekt for junior, som var med i bamseklubb og fikk mange venner på anlegget. Med 2 store svømmebasseng på anlegget, så jeg ikke stort til ham på dagene. Mor slappet av på den rolige terrassen (rekkehus) eller på stranden som hørte til anlegget.

    • Det er deilig på noen måter, – men samtidig litt dødt. Dette hotellet var stort sett befolket av gamle mennesker, og det blir litt ensidig, synes jeg. Likevel kan det hende vi velger samme hotell igjen.

Legg igjen en kommentar

