Vi har visst begynt på et nytt år

For meg begynner et nytt år når skoleåret starter opp i august. Nyttårsaften er likevel et skille: Jula er over, og det virkelige livet skal i gang igjen. I morgen er det opp i otta og full fart på jobben. Deilig-deilig!

DSC01496

Vi feiret nyttårsaften sammen med gode venner oppe hos naboen. Kort vei, med andre ord. Klokka tolv sto vi ute på verandaen og så på raketter. Personlig var jeg mest opptatt av å se ned på det kjære, lille huset mitt. Vi hadde glemt å slå av lysa på kjøkkenet, og de fikk vinduene til å lyse inviterende ut i vinternatta. Når verden går meg imot og alle er dumme, da er huset tryggheten min. Folka mine er selvfølgelig det viktigste, men nest etter dem kommer huset mitt.

DSC01527

I dag har vi demontert jula, og det en dag på overtid. Jeg liker å få ut barnåler og nisser før vi spretter sjampanjen på nyttårsaften. Når jula er ute av huset, begynner våren for meg, sånn mentalt, altså. Ute skal det være vinter lenge ennå, men inne i mitt hode er vi i gang med våren. Jeg kan se det på lyset, at våren nærmer seg. Bare vent skal du se.

Jeg begynte å blogge i 2007. 2012 var det året da jeg sluttet å skrive hver eneste dag. Hvordan det blir med skrivinga i 2013 vil tiden vise. Blogging er et lystprosjekt, og intet annet. Siden jeg ikke aner hvor lystene mine vil gå i 2013, aner jeg heller ikke hvordan det blir med blogginga. Hyggelig om du likevel fortsetter å stikke innom, så snakkes vi.

Godt nytt år til alle mine bloggvenner.

DSC01529

8 responses to “Vi har visst begynt på et nytt år

  1. jeg vil kigge ind til dig🙂
    I morgen begynder også min hverdag, det bliver helt mærkeligt🙂

  2. Takk likeins, Hege🙂

  3. Overordentlig smuk rødgran! Kanske den smukkeste, jeg endnu har truffet på.
    -Og tænk: Så viser foto 2, hvor grenene er klippet af, at træet havde en rigtig alvorlig grenfejl.
    Men det er lige meget. Ved graner tæller det ydre.

    Godt nytår, Hege!

    • Der fikk jeg det fra en ekspert, Farmer. Hvis du skroller ned, ser du det med pynt. Det jeg hadde i fjor var like pent, men så presenterer jeg meg alltid for juletreselglerne som kunden fra helvete. I år fant jeg den grana jeg ville hos selger nummer to, men det har hendt jeg har gått gjennom fire – fem selgere før jeg fant det jeg ville ha. Grenfeilen var det umulig å se, siden treet var så tett og fint.

  4. Sissel Andersen

    Godt nytt år til deg og gemalen, også! Jeg vil gjerne at du fortsetter å blogge! Din blogg ligger på favorittene mine og jeg er stadig innom og leser med interesse det du skriver, selv om jeg ikke er like flink med kommentarene!

    • Jeg blir barnslig glad når noen forteller meg at de liker seg her inne, Sissel, og du er velkommen til å henge med, selv om jeg ikke er så kjapp på tastaturet som jeg en gang var. Godt nytt år til deg også.

Legg igjen en kommentar

