Julaftentur i Vaterland

Vi har en hyggelig julaftentradisjon, Marthe og jeg. Når vi har kjørt mormor hjem sånn henimot midnatt, tar vi oss en liten kveldstur. Før foregikk den som oftest med bil. Nå har Marthe hund, og det betyr spasertur.

DSC01390

Vi har fått julesnø i Fredrikstad, og få steder er mer idylliske enn Vaterland i vinterskrud. Jeg innrømmer det gjerne: Øynene mine kikker inn gjennom vinduene til folk. Husene i Vaterland er lave, og på julaften sånn i ellevetida er det folk over alt, – folk som drikker, spiller spill og hygger seg. Det brenner på peiser og juletrærne funkler. Klart jeg må kikke på sånt.

Kanskje jeg skal kjøpe meg et bitte lite hus i Vaterland når jeg blir gammel.

DSC01386

Legg igjen en kommentar

