Tjuvstart

Det var en gang at juletreet skulle pyntes lille julaften, – aller helst sent på lille julaften, etter at barna hadde lagt seg. Så skjedde det noe, litt dramatikk i heimen, og juletrepyntinga rykket fram en dag. I år er vi skikkelig gærne. ALlerede i går, fem dager før den store kvelden, sto treet klart. Lille M og store C kjedet seg litt. Noe måtte skje, og da ble det et tre.

DSC01266

Det er ganske deilig at det står der. Resten av huset er smårotete. I morgen skal mamma og jeg ut for å handle mat, men ellers er det meste i hus, Det er faktisk jul, og jeg gleder meg til.

DSC01245<

På skolen har vi ikke hvilt på våre granbar. I går hadde vi den store prøven om Første verdenskrig (som jeg må rette i løpet av jula), og først i dag var det tid for litt kos og gøy og moro. Vi har hatt quiz, spist grøt, sett film og senket skuldrene. I morgen er det julekonsert, lærerlunsj og så er det ferie.

Endelig er det ferie!

DSC01263

7 responses to “Tjuvstart

  1. Næmmen så koselig! Jeg har også pyntet træ – og faktisk synes jeg, det er det aller-aller-bedste med hele Julen, så hvorfor ikke nyde det så mange dage som muligt🙂

    Glædelig Jul, og tusind tak for dine dejlige skriblerier

    Kh Tine i Danmark

  2. Ja, ferien er tiltrængt, så du må have en rigtig god en af slagsen. – Og så kan I sætte hak ved træet, kan jeg forstå🙂

  3. Juletræet med sin pynt, venter på vi får begyndt..🙂

Legg igjen en kommentar

