One direction

Jeg kom til å tenke på Donny Osmond i dag. Du husker Donny Osmond? And they call it puppy looove? Jeg husker Donny Osmond. Jeg var tretten år og skulle egentlig ikke like Donny Osmond. Vi gjorde nemlig ikke det, – ikke vi, bare de andre. De likte Donny Osmond. Selv smuglyttet jeg, men det var det ingen som visste.

Klokka var ti i dag, og jeg ble igjen i klasserommet for å ordne noe småtteri, snakke med en elev om noe som trykket, – og så var det selvfølgelig rottene. Jeg har fortalt at vi har to klasse-rotter? Det har vi, og sånne småkryp må ut av buret hver dag for å løpe og leke.

Men tilbake til Donny Osmond. Mens vi pusla med vårt der i klasserommet, fant noen av jentene fram en musikkvideo. Det handlet altså ikke om Donny Osmond, selvfølgelig ikke, selv om luggen til gutta i One direction kunne minne om den til Donny. Men reaksjonene til jentene da de satte på denne nye låta var som å se de andre jentene i klassen min i 1973. Ikke jeg altså. Bare de andre.

Jeg skulle filmet dem! De var en film verdt. Sukk og stønn, hyl og skrik, høye hvin. Tårer! Jeg tuller ikke! De gråt. One direction er visst verdt både stønn, hyl og gråt!

Akkurat nå lurer jeg på om jeg kan kategorisere dette innlegget under Kultur.

Det kan jeg vel?

12 responses to “One direction

  1. Helt sikkert🙂
    Minstemann hører på Beatles, og lurer på hvem som bestemte at de skulle legge opp, men danse? Nei

  2. De rammer åbenbart lige i hjertet på de store børn og unge mennesker🙂

  3. Donny Osmond var verdens kjekkeste på et tidspunkt🙂

  4. Det er som vi hvde det med Cliff i min ungdom🙂
    Hvor er det sødt at se rotterne – så fine de er! Vi havde mus og dværghamstere i mange år.

  5. Hællemalla! Donny Osmond hadde jeg glemt. Husker jeg syns han var poppis ei stund, før jeg tok totalt avstand og mente han var det rake motsatte. Da var det hardere, mer rocka saker som overtok. Men takk for gjenhør. Fikk meg til å smile.

  6. Tilbaketråkk: Kiss you – referanser i kø | Livet leker

Legg igjen en kommentar

