Tre gleder på en ellers grå dag

Det er bare å innrømme: Ikke alle dager er like morsomme. Ikke alle mennesker er like hyggelige. Livet kan være litt dritt innimellom, – og ja, – jeg vet at de har det verre i Syria!

Siden jeg kom bitte-ørende-lite senere på jobb, visste jeg at parkeringsplassen ville være full, og jeg måtte parkere i den borteste enden, helt borte på håndballplassen bak seksti andre biler. Og det er ikke bra. Det er konferansetimedag, nemlig, og når klokka er åtte om kvelden og det er bekmørkt, må jeg gå over den digre, tomme plassen helt alene og tenke på alle voldtektsforbrytermorderne som ligger i granbuskene og venter på meg.

Hvor fantastisk var det ikke da å oppleve at noen nettopp hadde kjørt, noen som sto på den aller ytterste plassen i rekka.

Inne på plassen min hadde noen plassert en flaske vin under et superhyggelig halloweenkort, – og da jeg så meg omkring, så jeg at det sto sånne flasker på alle pultene. Selv om det ikke passet å drikke den der og da, var det en hyggelig start på en megalang dag.


Det ble sent før jeg kunne dra hjem, men jeg slapp i hvert fall å gå over den skumle, mørke parkeringsplassen, og da jeg kom hjem lå dagens tredje og aller beste glede og ventet på meg.

9 responses to “Tre gleder på en ellers grå dag

  1. Ikke dårlig på en dag.

    Jeg har en agenda. Igjen. Vil du være med på dette?

    http://www.starbear.no/mormor/2012/11/01/en-skrivebilde-stafett/

    Ha en flott søndag 🙂

  2. Hællo-vin 🙂 ikke værst for folk som ikke let lader sig skræmme 🙂
    Der har netop i DK været et indslag om at mammo-screening kan give oplysning om cancer, men ikke om hvorvidt denne er farlig eller bare almindelig ufarlig, som kroppens immunsystem klarer selv (! det ved de fleste ikke).

    Men en overlæge pointerede at man må behandle alle, netop fordi man ikke kan se forskel, ikke finde grænsen for, hvad der er farligt. Godt at brevet til dig siger, at der ikke er tegn på noget.

  3. Deilig lesning, Hege!

  4. I recently posted the words, Life is shit sometimes. I see you use them too, on occasions, Hege.

  5. You also have the wrong address for my blog written on the left.
    It is now http://forestwoodfolkart.wordpress.com/

    • Your blog is not the only one with a wrong adress, Amanda, I’ll do something about it some time 🙂 There are too many other things eating up my time these days.

  6. Well that explains it. I don’t often stop by here at your blog, and yesterday I did. I was surprised to see that you had not written anything for some time. I hoped that all was ok with you. And it sounds like it is…..enjoy the festive season.

    • I’m safe and sound, just busy! The blog has to be a pleasure project. That means I only write when I really want to, and as you know I often do.

Legg igjen en kommentar

