Uten kamera – med sykkel

Jeg savner kameraet mitt. Hver gang vi er ute og reiser tar jeg med batterilader. Jeg får aldri bruk for det. Denne gangen var kameraet tomt nesten før jeg fikk begynt. Og laderen? Den ligger hjemme. Så kan jeg lære det!

Vi lærte også at til tross for at Thv og jeg har nesten like telefoner, er kameraet på mitt nesten ubrukelig.

Men på tur er vi. Vi sykler og sykler rundt i byen. I går var det tid for butikker, pene gater og Torvehallerne. Et glass cava ute i sola, og mer sykling. Det ble som yr hadde lovet: Litt regn. At alt kom på en gang i et skikkelig skybrudd hadde de ikke sagt noe om. Men etterpå kom sola.

Vi går sjelden ut for å spise middag når vi er på tur, kjæresten og jeg. I stedet bruker vi dagen fra tidlig om morgenen til sent på ettermiddagen. Og sultne er vi ikke. Københavnerfrokoster kommer i alle varianter. Velger man den perverse typen, har man nok å gå på til neste morgen, – i hvert fall nesten.

Om kveldene er vi stort sett hjemme. Her vi bor nå er det mange fristelser, litt for mange. Det setter en ekstra spiss på ferien å vite at det er noe som venter når man kommer inn om kveldene: bokhyller stappfulle av historie.

Legg igjen en kommentar

