No ser eg atter slike fjell og dalar

Så ble det fjelltur igjen. Den årlige venners-vennersturen er avviklet med stor suksess. Et hyggelig vertsskap hadde bestilt og fikset rammer for ei flott helg på Vesle Skaugum.

Jeg måtte finne meg i å kjøre alene opp på Golsfjellet denne gangen. Thv var i Helsinki. Til trøst fikk jeg med meg en kollega av det kvinnelige slaget, og da kan du jo selv tenke deg. Det tar 5 1/2 time å kjøre hver vei, altså 11 timer i bilen. Om vi råka opp for samtaleemner? Hva tror du?

Ellers har jeg jo skrevet om denne turen flere ganger før. Ingen grunn til å repetere. Siden timeplanen er den samme hvert år, er rytmen kjent. Det handler om en kombinasjon av fest og moro og peiskos og prat. Og så mat. Veldig mye og veldig god mat.

På fredagskvelden har vi quiz, og som vanlig blir jeg minnet om alt jeg ikke kan. Lørdag er det Golympiske leker, en konkurranse med mer eller mindre høytidelige øvelser. Vi starter med lagkonkurranse, før det ender med finale der en kvinne og en mann vinner vandrepokalen. Selv har jeg ikke så mye å bidra med annet enn at jeg ofte treffer når jeg skyter med luftgevær. At jeg var på lag med en jeg har delt klasserom med i tretten år var nok med på å sende oss på pallen. Vi er vant til å samarbeide mot felles mål, han og jeg, – og jammen vant jeg ikke finalen også. Det handlet om den meget seriøse øvelsen: Kasting av ping-pongball mot brødskive med Nugatti. I say no more!

Fjellturen ble med anre ord en suksess, – igjen, og om ett år er jeg sikkert på tur oppover igjen. Da håper jeg Thv henger seg med.

Legg igjen en kommentar

