Mai er bedre enn sommerferie

Mai er bare aller best. Det er varmt og grønt, veldig grønt, og fridagene kommer på rekke og rad. I fjor på denne tida var jeg ganske stresset. Jeg hadde tiende klasse og eksamen sto for døra. I år har jeg åttende klasse og ro i sjela. Vi er i rute, bare ett emne gjenstår, og det rekker vi fint. Det er tid nok.

Allerede onsdag ettermiddag dro vi på hytta, og nå føles det som en hel ferie siden. Der ute var det tid for både kos og jobb, – mest kos. Her hjemme har vi jobbet i hagen, rettet tekster, pratet med naboen og hatt det helt fint. Fire fridager sånn uten videre er nesten for ferie å regne. Det er lenge siden jeg var på jobb nå.

I dag har det vært mer enn varmt. Full sommer har det vært, og mere skal det bli. Langtidsvarselet sier over 20 grader minst en uke fram i tid, – til over pinse. Når jeg står midt i mai, skjønner jeg nesten ikke hva jeg skal med sommerferie. I morgen er det jobb igjen, – men uten elever. Da skal jeg få unna både det ene og det andre.

Hvor bildene i denne posten kommer fra? Vi var på fest i går. Det var heller ikke det verste.

10 responses to “Mai er bedre enn sommerferie

  1. Er det jordbær fra egen have? Allerede? Nej, det kan da ikke passe?! Her lover også, at vi får rigtig sommervejr og jeg glæder mig. Jeg har masser af planer om hvordan vejret skal nydes!😀

    • Å nei, Jens, – det er det nok ikke. Nå for tiden får man jo jordbær året rundt. De første norske kommer gjerne ved St Hans-tider her hos oss.

  2. lisbeth58bula

    Deilig med fridager. Men jeg skal nå klare å hygge meg med en ferie og jeg da! Jeg har det med å begynne å legge nye, artige planer for neste år inni hodet mitt når vi nærmer os slutten av et skoleår, dermed er det mer om å gjøre at jeg selv holder fokus istedet for at jeg må holde ungene i ørene. De holder lenger enn meg, visst! (men jeg er god på å skjule ting når jeg må. Hihi) Jeg gleder meg alltid til de nye, litt flyvende ideene..

    • Jeg gleder meg også til ferien, lisbeth58bula, – men den går så fort. Når ferien begynner er den liksom på vei å ta slutt. Det er kanskje en litt pessimistisk tilnærming, – men nå i mai ligger alt det deilige foran oss. Dessuten synes jeg at jeg har det fint både på jobben og hjemme i denne tida. Balanse, med andre ord.

  3. fremilyset

    Sikke en stemning..Jeg får lyst at «kose» mig med dig🙂

  4. fremilyset

    Sikke dejligt det ser ud…. jeg får lyst at «kose» mig med dig🙂

  5. nekiam :D

    nå fikk jeg lyst på jordbær❤❤ seer godt ut❤😀

  6. Nyt maidagene, denne siste maiuka ser forresten spesielt lovende ut!!

Legg igjen en kommentar

