Kanskje jeg rømmer, – så det så!

Noen dager er bare så bedritne!

Dagen i dag er en sånn skikkelig skittdag! Ikke spør meg hvorfor, for det vet jeg ikke. Det må være noe inni meg, noen hormoner, et ubearbeidet barndomstraume eller noe sånt. Spør noen som har greie på det. Jeg vet ikke.

For helvete!

På jobben gikk mye som det skulle. Noe gikk absolutt ikke som det skulle. Sånn er det jo av og til. Ingen ville meg noe vondt, de fleste var greie, men alt ble bare feil. I hvert fall så det sånn ut fra min vinkel, – og det er fra min vinkel jeg ser det.

På sånne dager står selvbebreidelsene i kø. Alt jeg sier blir skjevt. Hadde jeg enda holdt kjeft og vært mørk og kryptisk og mystisk og tilbaketrukket. Men jeg ble jo ikke strikka sånn. Jeg er strikka med vrangmasker og komplisert mønster, og selv om jeg kjemper og sloss med personligheten min, så må jeg bare si det, – si det jeg etterpå synes jeg ikke skulle sagt. Det sagte er ikke noe surt eller vemmelig, altså. Jeg skulle bare ikke sagt det.

Alle er så dumme.

Jeg er dummest.

Nå skal jeg rømme fra hele dritten. Jeg skal finne meg ei lita stue ute på den svenska glesbygden. Det skal jeg ha stabler med bøker, superraskt Internett, NRK, en katt og fem høner.

Så kan alle bare ha det så godt.

Jeg også!

Pilutta deg!

26 responses to “Kanskje jeg rømmer, – så det så!

  1. *forsiktig klem*

  2. Sånne dager er sure, men er heldigvis ikke så mange av dem- eller..? Håper ikke det🙂
    Mvh Helen

  3. Åh! Du også?
    Jeg har hatt verdens dummeste dag i dag, og har nettopp krøpet fram etter å ha tilbragt noen ettermiddagstimer på furterommet mitt. Nå sitter jeg under pleddet og skuler. Og lurer på hva som er gæernt med meg, for jeg virker ikke i det hele tatt, og alt er bare teit.

    Jeg må innrømme at det er litt godt å se at andre også har det sånn. Selv om jeg ikke ønsker deg en dummedag.

  4. Jeg tror, vi alle sammen kender det, du beskriver – jeg håber, det er en trøst!

    • Trøst og trøst. Kanskje. Men det er bare sånn livet er av og til. Når jeg har det sånn og tenker at jeg skal rømme inn i ensomheten, så er det jo fordi det er ulike typer relasjoner med andre mennesker som utløser det.

  5. frmartinsen

    Merkelig. Jeg også! Jeg strevde og strevde på jobben og ingenting ville seg og når det har vart noen timer så synker jeg ned i ei myr og blir av den oppfatning at ingenting er mulig. Ikke for meg hvertfall. Jeg er treg i oppfattelsen. Og skjønner ikke de enkleste ting. Det jeg skjønner er at jeg må opp av myra. Men så sitter jeg fast der.

    Jeg har bare lyst att supa. I en stuga.
    Og røyke, kjederøyke, tenne den neste med den forrige.

    I stedet skal jeg legge meg tidlig og være på jobb om noen få timer.
    Oh well.

  6. Jeg kender det. Måske forstår de andre det – måske kender de det også. Eleverne kender det. Kollegerne kender det. De forstår dig, Hege! Livet leker med os? Indtil vi leker med livet – forsiktigt!

  7. Med meg behøver ingen å lure i hvert fall, Donald. Jeg forteller det når jeg er ute av lage.

  8. Stakkars deg Hege, jeg hadde forsåvidt *underdynapåsofaenmedvinglassdagen* i går. Litt tilbaketrukket i dag, på en måte. Ok. Sånn er livet.

  9. æ har en sånn dag i dag, skjønne dæ vældi godt.
    de æ bære å gråte litt så går de over. de gjore de me æ som du sikkert veit😦

  10. jepp de gikk bra. kozz dæ du å❤❤

  11. Alle har vi våre stunder Hege!
    Nå kommer våren så kan vi kanskje farte litt rundt i hver vår «lille røde»
    i öppna landskap?(Vättern rundt)
    Det regner her i Skaraborg. 30 nye kanaler+valpo så går no dagan her og.

    • Det har vi, Naboen. Vi skal avgjort Vänern rundt, – ikke Vättern. Fortalte jeg forresten at broren til Thv tok den turen i påsken? Vi får se en av vårhelgene. Men det må være varmt, så håret kan blafre. Det blir ikke noe valpo her, – heller salat og Pepsi Max. Hils til B og kos dere i broderlandet. Mange fine torp om dagen, forresten.

  12. frmartinsen

    Det går opp og så nedover og bortover igjen, slik det er. I dag var jobbredskapene og jeg i en god sving. Da er det lett å se optimistisk fremover og legge uka bak seg.

    Og så følger jeg nyhetene fra retten og kjenner hvor heldig jeg er som kan studere dette med en distanse. Heldige er vi, de fleste av oss.

  13. frmartinsen

    Jeg leser rettsreferatene hver kveld, da har jeg ro, det oppleves anderledes enn når jeg tar til meg saken bitvis innimellom på jobb da konsentrasjonen skal være så mange steder. Jeg har akkurat levert en tekst om følelser til neste Journalisten om ei uke. Det er en merkelig tid.

    • Legg ut en lenke til følelseteksten når den er klar.

      Jeg leser nå, – og det må og vil jeg. Jeg respekterer forbudet mot å sende ham på skjerm, men jeg skulle likevel ønske det hadde vært litt annerledes. Kanskje de kunne sendt noen klipp i Kveldsnytt sent på kvelden. Det føles frustrerende at jeg må stole på journalistenes tolkning av hvordan han snakker og geberder seg. Mest leser jeg for å få saken under huden, prøve å forstå hvordan han tenker, – men også fordi jeg skal kommentere dette for elevene mine på skolen hver dag.

      God helg.

  14. det er bare bra at du gjør det liker det jeg❤❤

Legg igjen en kommentar

