IKEA – nå med ny lyd

Hittil har IKEA nøyd seg med å forføre oss visuelt. Nå går de nye veier. Sist jeg var innom et blå-gult varehus, ble jeg stående å se på et stort, lekkert soverom. Det pretenderte å tilhøre en familie med nyfødte barn, tvillinger. I tillegg til dobbeltseng og to små barnesenger, hadde det også plass til to gode lenestoler. Det var nesten så man kunne se mammaen sitte i en av dem mens hun ammet sine små. Jeg hadde faktisk stått der ganske lenge, før jeg forsto hva som var annerledes. Det var lyden. Inne fra rommet kunne jeg høre en jevn lyd av barnepludder. Sengene var tomme, men jeg kunne helt tydelig høre to små barn som pludret og lo i sengene sine.

Forførerisk.

Hva blir det neste? Kanskje de burde legge på litt lukt også? Babybæsj lukter jo ikke så ille, men kanskje en duft av babylotion hadde vært å foretrekke? Et vakkert barnerom, nydelige farger, lyden av pludrende barn og duften av nyvasket babyhår.

Det vil garantert selge.

Legg igjen en kommentar

