Påskens peak

Jeg skjønner at vi er over i sommersesongen, når jeg tenner stearinslys mens solen ennå skinner inn gjennom vinduene. Da jeg tente lysene i kveld, føltes det litt dumt. Hva skulle jeg med dem, liksom.

Det er Påskeaften, og da spiser vi lam enten vi er alene eller sammen med andre. Vi er sjelden alene på Påskeaften. I kveld har vi vært her i huset vårt. Åtte mennesker rundt et bord. Fire par fra nabolaget over middag, vin og prat. Bestemt hyggelig for oss som bor her, forhåpentligvis også hyggelig for gjestene.

Nå har påsken nådd sin topp, og det er tid for å trappe ned mot jobb og hverdagsliv igjen.

Men huset er i hvert fall rent.

2 responses to “Påskens peak

  1. lisbeth58bula

    Så hyggelig. Her er sosialt liv på et lavmål. Mamma tør ikke engang komme i det virus- og bakteriebefengte huset vårt. Vi er i blandt heldige og får selskap av Studenten (uten smakssansen intakt pga forkjølelse) og dertilhørende kjæreste (med usannsynlig begrensede materfaringer, synes det som. Og jeg lager ikke mye fancy mat!). I går slo vi imidlertid til med indrefiletbiffer på grillen og rødvin i glasset, så sammen med påskegodter led magen seg gjennom kvelden. Alle likte det da. Og hyggelig er det med litt småprat og latter i stuekrokene. Nå blir det , som du sier, nedtrapping mot hverdag. Jeg lengter jo litt siden jeg har vært tilsidesatt så lenge, men det blir pangstart med konferansetimer og engelskvurderinger for tre trinn i tillegg, hei og hå!
    Takk for utdrag fra foreldreparagrafen i går; meget avklarende :-D))
    Ha en hyggelig påskedag.

    • God påske til deg også. Jeg synes ofte det er deilig når det ikke er så sosialt, – men litt liv må vi ha, og da er det beste livet det vi får når de utflytta ungene stikker innom, – og det er ikke for ofte.

      God bedring også, forresten. Nå synes jeg du har vært syk utrolig lenge, stakkars menneske.

Legg igjen en kommentar

