Hubble på Sarpsborg Jazzklubb

Påskeferien fikk et deilig avspark. Riktig nok er det ikke like varmt som det var i mars (!), men sola skinner og snøen holder seg der den hører hjemme, – langt, langt oppe i fjellet.

Barn og svigerbarn fyker hit og dit og har det alltid travelt, men lørdag fikk vi endelig fanget to av dem – og en hund. Når Aksel spiller, foregår det gjerne i Oslo. Vi er også travle og slitne, og så blir det ikke til at vi reiser inn for å høre på ham. Lørdag derimot: Jazzkafé på Marrón jazzkafe i Sarpsborg.

Vi var der!

Det var bare så fint! Trio Hubble er Aksel Westlund på gitar, Morten Krogh Hagen på bass og Marius Olsson på trommer. Sarpsborg Jazzklubb hadde bestilt standardlåter, og det fikk de. Det låt lekkert!

Det var fullt på Marrón, mye folk og god stemning. Jeg er ikke så ofte på konserter, og det er kanskje litt dumt, siden jeg koser meg så veldig de gangene jeg får ut fingrene av øra. Det er fint å sitte sånn å høre på kul musikk, se på alle de morsomme menneskene som kommer og går, kikke på gutta som spiller og få kjæresten til å kile seg på hånda. Siden det var svigersønnen som spilte, fikk det jo en ekstra dimensjon. Jeg voktet på ansiktsutrykket til gjester og arrangører. Likte de det?

De likte det!

For moro skyld filmet jeg litt mens vi satt der. Det er utrolig at det går an å ta opp film med en mobiltelefon. At den samme telefonen absolutt ikke egner seg til lydopptak fikk vi også konstatert. Aksels gitar lyder mykt og rundt og vakkert som lunken fløte, – på dette opptaket høres alt skarpt og rart ut. Ikke hold det imot dem. Vil du høre mer, så finnes Aksels musikk der ute i cyberspace, – men PC-en din yter dem neppe mer rettferdighet enn mobilen min gjorde. En annen type låter er det også på disse filene, mer moderne stoff, både egenkomponert og lånt.

Og etterpå dro vi hjem og spiste lammestek og hadde det fint. Jeg liker fortsatt å ha ungene mine i huset.

6 responses to “Hubble på Sarpsborg Jazzklubb

  1. Jeg kan godt forstå, du holder af at have ungerne i huset! Dejlige billeder her, og det var spændende at læse.
    Jeg krydser fingre for lørdag den 19. maj …

    • Visst holder jeg av det, Madame. Vi ser dem så alt for sjelden. Den 19. mai må få henge litt i luften. Vi har lyst på en Københavnertur i løpet av våren, men Thv må jobbe med sine avgangselever den 18. Jeg kan selvfølgelig dra alene igjen, men det er ikke så ofte vi drar, og da hadde det vært hyggelig å være to. Rundturen til Jens frister meg veldig, og mai er en fantastisk tid. Jeg tenker på det en stund til.

  2. Det lyder som en hyggelig dag – og sikken et dejligt billede af dig og Thv. Man kan virkelig se at I rigtig hygger jer!😀

  3. Such a perfect day!
    Koseig bilde av deg og T!
    God påske, Hege.

Legg igjen en kommentar

