Hjemme igjen

Det er godt å kjenne at det er deilig å være hjemme i huset sitt igjen. Det betyr jo at vi har det bra her, at vi har det best her. Jeg sier ofte at jeg kunne leve hele livet mitt innenfor havegjerdene mine uten å lide noen nød. På mange måter er det så trygt og godt at jeg låser meg inne litt for ofte.

Men nå har vi vært på ferie i Sommerlandet, og det ga faktisk mersmak. Riktig nok var vi litt skuffet over været. Sola skinte nesten hele tida, vi fikk en supervarm dag ved bassenget og jeg er brun og fin. Likevel blåste det til tider ganske surt, og vi ville gjerne ligger mer flatt ut i sola. Likevel ga det altså mersmak.

På ferie går vi ut av de faste rammene, og vi gjør noe annet. Jeg drar gjerne tilbake for å gjøre mye mer enn det vi rakk denne gangen. Jeg vil gjerne kjøre øya rundt, se mer fjell og fler landsbyer. Ved hjelp av googlemaps.com har jeg funnet flere veier som leder til nærmest ubebodde steder nede ved kysten. Ned dit vil jeg. Neste gang.

Og så er det hovedstaden. Vi har vært der to ganger, men ikke rukket mer enn et par gater i den eldste bydelen. Det er mye mer å se, og jeg vil gjerne sitte på fortauskafeer mens jeg ser på folk og gateliv, jeg vil inn på det gamle flotte biblioteket og den store katedralen. Byen har mer å by på enn jeg kommer til å rekke noen gang.

Nå er sangriaen byttet ut med vann og peisen knitrer i stua. Vi jobber oss møysommelig gjennom en ukes aviser, og bare det er en stor glede. Da vi svingte inn foran huset vårt i går, kom Puselus løpende ut fra nabohagen, yr og glad over at vi var hjemme. Gustav kom også luntende, selv om han så mer fornærmet ut over at vi i det hele tatt hadde prioritert ham bort.

Han skulle bare visst hvor søte katter de har i Ferielandet.

14 responses to “Hjemme igjen

  1. Her har I to da fået forår for alle pengene! Det blomstrende træ og palmerne foran kirken – smukt🙂

    Jeg tror man har godt af den slags afbrydelse af arbejdet, fordi man bedre kan se på sjefen med neutrale øyne, når man har set så mange andre ting i en uges tid.

    • Det fikk vi, Donald, og faktisk et par dager med sommer for alle pengene også. For det var jo varmt, og den varmeste dagen slo en julidag i Norge. Vi skal nok tilbake.

      • Ja, sådan må en norsk normann tænke. Jeg husker Oslo for en Julidag med 35°C ved nogle søer i retning af HolmenKollen. Det er godt at reise og se noget andet🙂

  2. Velkommen hjem fra Sommerlandet/Ferielandet😀

    Med tanke på at det er 1 uke dere har vært der, ser det ut til at innsamling av minner er bra. Fine bildemontasjer du gir oss! Sangria synes jeg passer best i Ferielandet. I varmen. Med de rette omgivelsene. Og det ser jammen ut som om dere fant de rette omgivelsene. Utenfor grotterestauranten Tagoror?

    Vinden har vært kald og plagsom i flere måneder, spesielt i Playa del Ingles og på østkysten. Fjellene ligger for langt unna til å skjerme for nordavinden. Selv i området fra Arguineguin til Mogan har det vært kaldt på nyåret.

    Ja, dere må satse på «den store øyturen» neste gang. Gran Canaria har SÅ mye flott å by på 8)

    Fortsatt fin helg!

    • Jo da, vi fikk med oss en del, Randi. Men vi har faktisk vært veldig mye i ro til oss å være. Du har rett når det gjelder både sangriaen og mye annet. Det er lenge siden vi lærte at det ikke smaker like godt når man kommer hjem. Jeg er overrasket over at Gran Canaria er så utrolig variert og så annerledes enn det jeg trodde ut fra det folk har fortalt meg.

      Restauranten er den som ligger innerst i bunnen av dalen forbi Guayadeque, – den dalen med alle grottene.

      • Er glad for at noen utforsker øya som byr på så mye. De folkene som har fortalt deg om Gran Canaria tidligere, har kanskje lagt ved bassengkanten eller på stranden i ferien. Og da er det jo ikke så nøye med hvor man reiser; bare det er sol & sand… Tagoror har jeg besøkt. Spist lunsj inne. Jeg har mange innlegg fra Guayadeque på bloggen min. *Sukk* Lengter tilbake når jeg skriver om GC… 😉

  3. Velkommen hjem🙂
    Tak, for dit utrolig søde tilbud, det gjorde mig rør og glad- desværre kan jeg ikke tage i mod det, i hvert tilfælde ikke i denne ferie.

  4. Velkommen hjem efter den dejlige ferie, Hege – sikke nogle smukke billeder.

  5. Aldri vært på Kanariøyene jeg. Har i grunn frista lite. Men når jeg leser dine reiseblogginnlegg derfra, får jeg lyst til å ta en tur likevel. Du presenterer mer enn sol og basseng, og hotellkolosser.

    • Give it a try, Elisabeth. Det er faktisk ei fantastisk øy, men vi synes det må en bil til. Man kan fort få klaustrofobi om man bare skal gå mellom bassengene og barene.

  6. Jeg bliver lidt misundelig når jeg ser alle billederne fra jeres ferie. Det ser rigtig dejligt ud……😀

Legg igjen en kommentar

