Sommer er alltid bedre enn vinter

– i hvert fall i februar.

Når man våkner opp og rusler ut i sin lille hage, er det ingen ting jeg heller vil se en akkurat dette:

Ferie i februar er et skandinavisk fenomen. Det betyr at det er ganske stille her i landet Syden. De fleste bungalowene er lukket og låst, og det hadde vært god plass til deg også. Rundt omkring i hagene sitter noen damer, norske, svenske, tyske. De sitter to og to rundt hagebordene sine, drikker vino verano og spiller yatzy mens de venter på hva kvelden vil bringe, – kanskje vil bringe, muligens vil bringe, forhåpentligvis vil bringe. For å korte ventetiden hadde damene over gata for bakhagen vår invitert til lunsj. Det var omtrent like høylydt som når vi har jentelunsjer der hjemme.

Det er deilig med litt avveksling. Thv og jeg er som kjent to enkle sjeler. En tur på Carrefour for å se på fiskedisken er nok til å få hjertene våre til å banke. Når Thv i tillegg får bruke en halvtime mens han saumfarer vinhyllene, da er han mer enn fornøyd.

Og betjeningen bruker fortsatt rulleskøyter for å komme seg fra A til Å.

Verden er urettferdig, og det er ikke alle forunt å få være med på ferie. Før vi dro i går var det en som febrilsk forsøkte å få bli med som blindpassasjer.

Han blir heldigvis tatt godt hånd om av kattepasseren. Enda godt han ikke vet at her nede står konkurrentene allerede i kø. Det ville være to add insult to injury.

9 responses to “Sommer er alltid bedre enn vinter

  1. Åh nei, nå ble jeg nesten misunnelig…! Men bare nesten…! 😉 Kos dere masse!

  2. Heldige du….jeg ramla inn her ved en tilfeldighet, søkte på 49 år..ettersom jeg har bursdag i dag og havna på ditt innlegg som du skrev før du fylte 50….og nå kan jeg ikke begripe hvorfor jeg ikke har vært her inne før….ettersom mange av vennene mine tydeligvis har vært her før meg…😉
    Og hvordan var det egentlig å bli 50? Jeg gru-gleder meg litt….tenkte jeg skulle invitere til sjørøver-party…😉
    Fortsett å kose deg du.. og så kommer jeg snart igjen! Skal bare feire litt bursdag først…😉

    • Ja, velkommen skal du være, Tante Farmor. Det skulle være lesestoff nok her🙂 Å fylle 50 er en glede. Mange mennesker rundt om i verden kommer aldri så langt. Gratulerer med dagen. Jeg tror nok jeg har vært inne hos deg, men når jeg kommer hjem skal jeg ta meg en kikk igjen.

  3. Så vakkert🙂 Kos dere🙂

  4. Pusene har det bra🙂 Puselus holder seg litt i bakgrunnen, men i dag var det han som var den første som hilste på meg når jeg kom inn🙂 Det blir prating og kløing bak ører🙂

  5. Heisann. Du er laangt sør forstår jeg.
    Å gå i supermarkeder i Middelshavnslandene er bare fantastisk. Da snakker vi meeeetervis med ferskvarer. Moro å ha muligheten til å koke selv, i egen leilighet. God ferie, Hege!

Legg igjen en kommentar

