Piger vin og sang

Så mye sang kan jeg ikke si det ble, men det var rikelig av både piger og vin. Det er ingen tvil om at jeg er på vei inn i en ny og annerledes fase av livet, og denne fasen står ikke på noen måte tilbake for de tidligere. Jeg har mye bedre tid enn jeg noen gang har hatt, og det merkes. Det begynner å gå opp for meg at jeg godt kan spandere på meg litt mer tid til fest og moro.

Rett etter at ungene mine flyttet hjemmefra var jeg litt apatisk en periode. Jeg trivdes aller best hjemme og gjerne alene. Jeg var så asosial at jeg at jeg nesten ble bekymra. Nå ser jeg at jeg rett og slett hadde behov for å samle meg litt og finne en ny form på ting.

I dag var jeg bedt på jentelunsj nede i gata her. Damer av alle slag strømmet til. Vi har mye til felles: alder (+- 10 år), alle jobber så det spruter, mange er medlemmer i et par felles kvinneorganisasjonen og alle er sugne på nye impulser, – og dem ble det mange av.

Hjelpes meg – jeg var ikke hjemme igjen før klokka åtte i kveld, og da var magen full av mat og hodet fullt av vin. Det bordet som var så elegant dekket da vi kom, ble forlatt som en slagmark noen timer senere. Jeg elsker sånne jentetimer med prat og kos, latter og skrål, alvor og skjemt. Det blir ofte en sånn lett og fin stemning når jeg er sammen med disse jentene, – og jammen fikk vi ikke snudd og vendt på litt alvor også.

Jeg liker det!

6 responses to “Piger vin og sang

  1. Nyt det, vi er på livets middagshøyde!

  2. Det lyder så dejligt med jeres pigefrokoster i gaden! Jeg kan savne et sammenhold her, hvor vi bor – man kender knapt nok andre end de nærmeste.

    • Vi har bodd i nabolaget vårt siden barna var små, – og det er det som gjør hele forskjellen. Vi ble kjent med hverandre fordi barna lekte sammen og fordi vi hjalp hverandre med ungene. Sånn er det med den saken.

  3. Damer som vet å hygge seg fortstår jeg. Slike lørdager kan jeg også like.

    God helg, Hege.

Legg igjen en kommentar

