Dette er ingen bloggtørke

Jeg ville bare melde at jeg lever og har det godt.

Etter fem år med blogging har jeg visst kommet inn i noe som kan minne om bloggtørke. Bloggtørke er likevel feil ord, – for er det tørt på skrivefronten, så handler det som regel om skrivesperre, manglende motivasjon, lite å skrive om. Sånn er det ikke for meg. Jeg har tvert imot skrivekløe så det holder. Innlegga ligger i kø oppe i pannebrasken min, og det klør bokstavelig talt. Jeg sliter med å holde det inne.

Nå representerer neppe mine manglende små epistler noe tap for menneskeheten. Det er jeg som taper på at jeg ikke har tid til å skrive. Det presser på, nemlig. Tid og tid, forresten. Jeg har vel alltids tid. Men nå er det altså sånn at det er mangt og mye som er viktig her i livet, og blogging er bare en av dem. Selv i mine perioder med skriveraptus har bloggingen kommet etter alt det andre som er viktig. Sånn må det være. Og nå er det altså sånn at jeg har solgt store deler av min tid og noen sider av min sjel til Fredrikstad kommune. Arbeidsmengden går litt i rykk og napp, og akkurat nå napper det så til de grader at hele søndagen har gått med.

Fredrikstad kommune betaler meg for jobben, og jeg har ingen ting å klage over. Det er bare å levere. I tillegg har jeg dette året kastet meg ut i frivillig foreningsarbeid, og ikke visste jeg at det var så tidkrevende. Forrige uke innebar det to kvelder ute i samfunnet på kveldstid. Ett nyttårsmøte i usedvanlig hyggelige omgivelser og ett spennende redaksjonsmøte sammen med noen tøffe jenter. Vi er seks ufaglærte udi tidsskriftfaget som redigerer et månedlig tidsskrift, og uansett hvor moro, lærerikt og utviklende det er, så sier det seg selv at det tar tid å produsere et sånt flott tidsskrift med venstrehånda etter arbeidstid. Det tar i hvert fall tid fra blogginga.

Når blogginga står nederst på tiltakslista, så er det likevel ingen fare med alt annet som er hyggelig. Det tar jeg meg tid til. Denne helga har jeg spist og drukket godt, hatt en middagsgjest på lørdag og en kaffegjest i dag, lest samtlige aviser som har kommet i min vei, sovet godt og lenge, sett en film og diverse program på TV. Jeg har vært her hjemme i mitt castle sammen med en kjekk, relativt ung mann og to katter, hvorav en som har øvet seg på å leke pyntefigur.

Om du stikker innom litt senere, kan det hende jeg har fått lettet litt på skrivetrykket og du får lesestoff.

So long!

10 responses to “Dette er ingen bloggtørke

  1. Kan vel bare si hei hei, for jeg kommer vel innom litt senere😉

  2. Det kommer når det kommer, sånn er det bare med den saken.

  3. Bliv nu ikke helt væk, Hege – måske kommer du/I til Danmark senere på året?

    • Vi kommer nok, Madame, – men når vet jeg ikke. I vinterferien har vi andre planer. Kanskje hiver vi oss av sted i palmehelgen.

  4. Vi er her og venter til du er klar vi.😀

  5. Du er en kvinde med mange jern i ilden🙂

Legg igjen en kommentar

