Spis mer kake

Årets siste kveld ble en rolig og vennlig aften sammen med folk jeg liker å være sammen med. God mat og drikke, fin prat og sent i seng hører med. I dag har jeg vært latere enn latest. Jeg hadde store planer, men på et tidspunkt gikk jeg opp for å tisse, – og endte med å sovne på det varme badegulvet.

Jeg pleier ikke holde meg med nyttårsløfter, men i år skal jeg jammen spandere på meg et sånt.

Jeg skal spise mer kake.

For selv om jeg sovna på badegulvet, så har jeg faktisk ryddet bort hele jula i dag, støvsuget og vasket så huset igjen er tilbake i hverdagsmodus. Det er da ikke så lite. Livet er mye plikt, og det er mange gulrøtter som skal spises. Derfor tror jeg det kan være på sin plass å ta litt mer vare på seg selv og det som er fint i livet, helt enkelt spise litt mer kake.

14 Svar til “Spis mer kake

  1. Nå er ikke kake det jeg trakter etter, men jeg er enig hva det står for. Det er viktig å kose seg. Ta ansvar for sin egen hygge,

    Godt nytt år!

  2. Haha, dejlig pointe, Hege, og det lyder også som om, I har haft en festlig nytårsaften :-)

    • Vi hadde det mer hyggelig enn festlig, Madame, – og det passer meg godt.Som du vet, er jeg ikke av de festlige. Menneskene vi var sammen med er fine folk jeg gjerne tilbringer Nyttårsaften sammen med, og da er alt bra. Godt nytt år til deg og gemalen. Håper vi treffes en gang i 2012 også.

  3. dejligt fortsæt, Hege:) jeg kan huske da du for flere år siden fortalte om din glæde ved at tage en lur på det varme badeværelsegulv. siden har vi selv fået et med varme i og jeg tænker på dig hver gang en af kattene ligger og hygger sig på vores.

  4. Hahaha….. nej, det gjorde du bare ikke. Man kan da ikke sove på badeværelsesgulvet! :lol:

    Jeg synes det er et superfint nytårsforsæt, som jeg gerne vil dele med dig. Det udmærker sig særligt ved, at jeg tror det er et nytårsforsæt, som jeg ikke får problemer med at holde!

    Godt nytår til jer begge! :D

    • Det er klart man kan sove på badeværelsegulvet, Jens. Vi bor i et gammelt hus, og selv om det er varmt nok, kan gulvene være kjølige. På badet er det supervarmt. Jeg liker dessuten å ligge på en hard madrass (Les: Stenharde fliser), og med et håndkle eller en pute under hodet er det perfekt.

      Hiv deg gjerne med på mitt nyttårsforsett. Du er da ellers glad nok i både kake og annet godt. Jeg håper vi treffes en gang i 2012.

  5. At have gulvvarme- hvilken fryd !
    At spise mere kage :-) Jeg forstår din pointe :-)
    Godt nytår !

  6. Lat 1. nyttårsdag deles av flere, deriblant meg, brukte gårsdagen til å sove ut jula og glede meg til hverdagen som jeg heldigvis er veldig glad i. Spis mere kake, les flere bøker, le oftere og nyt året!

  7. Nyttårsløfter er ikke min greie heller, men ditt løfte kjøper jeg, Hege.

    Grått nytt hår!

Legg igjen en kommentar

