Sannhet og metode

Jeg gikk på Nervøsen for å kjøpe enda et interiørmagasin, – men gikk i stedet ut med Le Monde Diplomatique i norsk utgave, en avis jeg merkelig nok bare kjøper et par ganger i året. Ett nummer har lesestoff nok for flere late juledager.

Men så var det denne skriftstørrelsen. Må jeg ha nye briller? Har de satt avisa med mindre typer? Det ble så slitsomt å lese, at jeg vurderte å gi opp. Det var før jeg delte en artikkel på Facebook og så hvor lett det var å lese nettavisen. Ikke bare kunne skriften justeres opp i lesevennlig format, men jeg fikk tilleggstoff også,- filmens trailer var lagt inn som illustrasjon. Heretter skal papir-Le Monde få stå i fred for meg.

Teksten jeg slet med var anmeldelsen av en ny film: A Dangerous Method av David Cronenberg, en film om Sigmund Freud og Carl Gustav Jung, en film jeg gjerne vil se. Ved hjelp av lmd.no kunne jeg både lese anmeldelsen og se filmens trailer.

Det ga mersmak både når det gjelder film og nettavis.

6 responses to “Sannhet og metode

  1. Takk for en film jeg virkelig fikk lyst til å se. Siden man har konsumert en del litteratur om de tre «hovedpersonene», blir man unektelig nysgjerrig på hvordan dette presenteres «on the silver screen».
    En glede.🙂

  2. Jeg er så veldig, veldig spent på den filmen – jeg håper selvsagt at jeg kommer til å like den selv, men enda mer håper jeg at det er en film jeg kan bruke i psykologiundervisninga. Ifølge den litt springende (men veldige grundige) filmanmeldelsen er det noe jeg kan bruke.

  3. Må komme en liten uff:
    Håper jeg ikke har kastet ut noen kommentar fra deg. I så fall er jeg veldig lei for det. Det har vært så alt for mange useriøse i boksen, så det kan nok hende at jeg har vært for rask.

Legg igjen en kommentar

