Hvaler off season

Vi har vært på tur i dag, – damene og jeg, til Hvaler. Om sommeren kommer vi oss jo sjelden ut dit. Da har vi liksom nok med vårt eget lille sommerparadis.

I dag var planen å kjøpe noen julegaver, og så skulle vi spise lunsj. Først stopp var Låven til Reidun. Den låven er fylt med alt annet enn høy og jordbruksredskaper. Riktig nok ruslet ei enslig høne rundt utenfor, men ei høne gjør ingen gård.

Inne er det fullt opp av klær og interiørartikler. Klærne er sarte og lekre, men litt for blondete for min smak. Likevel fikk jeg med meg en pose med interiørduppeditter av det salget som kan være hyggelig som små julegaver.

På Skjærhallen var det høststille på torvet, men det var ute. Inne i butikkene var det liv og røre. Jeg må si jeg ble overrasket over mengden butikker, og utvalget var alt annet enn hva jeg hadde forventet. Både utvalget og merkene var en Bogstadvei verdig, – men så henvender de seg vel til den samme kundegruppa, i hvert fall sommerstid.

I dag var det bare oss. Vi ruslet fra butikk til butikk, kjøpte hjemmelaget appelsinmarmelade og ditto sild, en sydvest som skal gis bort og en genser til meg selv fikk jeg også.

Og så var det lunsj, og den inntok vi på Første Reis. Der fikk vi panert flyndre, og den var det ikke noe gæernt med.

Den lille utflukten var faktisk så vellykka, at jeg planlegger en reprise i desember.

7 responses to “Hvaler off season

  1. Åh, jeg vet hva jeg skal gjøre i helgene etterhvert når ungeflokken flyr ut av redet…

    • Det var utrolig fint der ute i går, 9na. Jeg kjenner folk som bor på Kirkøy, og jeg har skjønt at det er stor aktivitet der ute også om vinteren. Det er et nydelig samfunn helt ute på tuppen, – og likevel så nær byen. Typisk meg, selvfølgelig, – å begynne å tenke på hvordan det ville være å bo der ute. Uansett er det et deilig utfluktsmål, og mye mer praktisk for julehandel enn å vase rundt i et kjøpesenter. Utvalget var til dels bedre enn i de fleste butikker jeg er innom.

  2. Hørtes ut som en vel anvendt lørdag🙂

  3. For en vakker ramme for julegaveshopping, Hege. Godt gjort at de klarer å holde liv i slik virksomhet også i vintermånedene.

  4. De har bare åpent i helgene, tror jeg. Og da er det jo godt med folk der ute. Hyggelig var det uansett.

Legg igjen en kommentar

