Dette ønsker jeg meg

Sånn for syns skyld burde jeg vel ønske meg fred i verden, at libyerne skal klare å forstå demokratiet på et kvarter og at økonomien i Europa skal stabilisere seg. Jeg burde vel det, og selv om alt dette og mere til står på ønskelista mi, finner du det langt, langt nede. Bedre enn det er jeg ikke.

De ønskene som ligger langt framme i hodet, rett bak øynene mine er

– at jeg vil være frisk og sunn og energisk lenge, sånn at jeg kan jobbe og le til jeg blir eldgammel, og selv om jeg vet at alle må dø, så skulle jeg ønske jeg kunne sende inn en dispensasjonssøknad.

– at ungene mine skulle forstå hvor glad jeg er i dem, at selv om de synes jeg skulle gjort noe annerledes, så skulle de anerkjenne at jeg alltid ville dem så vel, og jeg gjorde mitt aller, aller beste.

– et lite svømmebasseng på hytta. Det skulle ligge midt i sola, i klova nedenfor verandaen. Der skulle jeg ligge og flyte i sommersolvarmen mens jeg så på fuglene som svever over skogen.

– en slankere kropp.

– at alle jeg respekterer skal like meg og ville meg vel, sånn at jeg kan fortsette å ha gode hverdager uten store og vonde konflikter, sånne som jeg er så redd for.

– små reiser ut i verden, aller helst sammen med kjæresten min. Jeg vil se Sunne og domkirka i Lund, jeg vil til Bergen og New York og jeg vil en tur til Strømstad.

– et stykke kake og en liten glede som kommer i min vei uten å forstyrres av tanker om omkostningene ved å motta livets små goder.

Alt det jeg ønsker meg er variasjoner over det jeg har. Så er vel livet godt, selv om jeg vil ha det jeg allerede har for alltid og mer, mer, mye mer av det.

12 responses to “Dette ønsker jeg meg

  1. Tak for disse ord. Jeg forstår dem så godt og kan nikke genkendende til dem:-)

  2. Jeg òg🙂

    Ha en riktig utmerket søndag🙂

  3. Gode ønsker alle sammen:-)

  4. Sånn kjennes det ut.
    For egen del må jeg legge til ei bittelita hytte rett ved havet.

  5. Jamen, det er da nogle små beskedne ønsker, og de skulle nemt kunne opfyldes🙂

    • Visst kan de det, – noen av dem. Men så er det alt det viktige i livet, – og det er utenfor vår kontroll. Det har jeg fått repetert denne uken.

  6. Sikken et dejligt og positivt indlæg.
    Og samtidig, så tror jeg også at det er den slags oplevelser som gør lykkelig. Det er ikke store biler eller dyre smykker. Men et godt stykke lagkage og en god kop the, som man kan nyde uden alt for mange bekymringer…. yes, det er livet.😀

Legg igjen en kommentar

