Bil med meningers mot

Jeg må jo ta alle forbehold: Hvis vi er friske og hvis vi lever og hvis vi fortsatt har lyst – men om alle hvisene slår til, da skal Thv og jeg kjøpe oss en bobil når vi går av med pensjon. Vi skal det! Ikke for å eie den i årevis, bare for å reise på lange turer et år eller to. Tenk å kjøre rundt i Europa i en liten miniatyrleilighet. Tenk så moro! De som er litt negative (- det er alltid noen som er negative), sier at de er tunge å kjøre, og at da må vi ta inn på campingplasser og sånn. Men det vil ikke jeg. Trygt må det være, men ikke campingplasser. I stedet tenkte jeg at vi kunne finne oss et Bydalen hver gang vi skal sove. Så kjører vi bare inn i et pent og hyggelig villakvarter sånn i nitida om kvelden, parkerer og rigger oss til for natten. Da blir dere jaga, sier de negative. Selvfølgelig ikke, svarer jeg. Om noen parkerer en bobil utenfor huset mitt i Bydalen, titter litt på nabolaget, koker og braser, legger seg og sover og kjører videre neste dag, så ville jeg synes det var spennende, sier jeg. Du skal ikke se bort fra at jeg ville gå ut for å slå av en prat om hvor de kom fra og hvor de tenkte seg hen.

Og i dag sto den der. Utpå dagen sto det plutselig en merkelig doning rett over veien.

Jeg har vært ute for å se på den, – og kanskje slå av en prat, men den er stille og tom. Kanskje er de tyske eierne på besøk i nabolaget. Det er ikke akkruat en sånn bil jeg har sett for meg at Thv og jeg skal cruise rundt i. Denne er ganske tilknappet, bare med få vinduer. Bak har den en jalusidør, og det kan se ut som om den har hatt et tidligere liv som brannbil eller noe. Nå er den bobil.

Jeg vet ikke hvem som eier den, men humor har de. Den som kommer for nær innpå bakfra, kan lese dette:

Og sånn litt diskret på siden har de trykket dette budskapet, og det representerer i det minste en ny vinkling på et evig aktuelt spørsmål.

10 responses to “Bil med meningers mot

  1. Og så kan man kjøre i utkanten av en landsby i Skottland eller Frankrike eller Lofoten og ta med grillen i fjæra og steke kjøttmat mens man ser på utsikten.

    • Pussig du skulle nevne Lofoten. Det er nemlig ett av de planlagte reisemåla. Først en superlangtur gjennom Europa, – øst ned, vest opp. Og så en langsom tur nordover. Vi har masse familie i Vestserålen, men det ville være noe helt annerledes å ankomme med huset på ryggen.

  2. Hilarious Hege, Love the comments on the back, albeit they a bit rude! So you have a yearning to be a Hippie again on the road when you retire. My friend and I used to do this on our days off from the hospital when we were young nursing students.Roam around country and coastal areas. We had such fun and used to park at campsites and in parks and sometimes streets near the beach. Sometimes it would attract attention of neighbours who would peek in the windows in the morning. Coincidentally, it was a yellow van not unlike this one, without the humourous stickers! I would love to do it again, on retirement, as many couples do here, ( we call them the «Grey Nomads») but my husband, not surprisingly, is not enamoured with the idea! So I will just have to have my memories of all the fun times, places and people I met in my yellow van!

  3. Høres koselig ut da! og spennende.

  4. Det var i det minste ett nytt argument i piratkopieringsdebatten!

Legg igjen en kommentar

