Jeg vil til Oslo

Vi var der i går, men det ble bare et sånt tur-retur IKEA-opplegg. Vi dro inn, plukket opp sønnen hjemme og svigerbarnet på BI. Så føk vi til IKEA, kikket, spiste middag, handlet, dro kortet og vips så var vi hjemme igjen. Det var heller ikke noe annet som var planen, men det teller liksom ikke som en Oslotur.

Egentlig hadde vi tenkt å reise tilbake i morgen, ta med sykler, bestille hotellrom, sykle rundt i byen, gå ut for å spise, gå på Ötzi-utstilling, høre musikk på Operataket i morgen kveld, gå tur i en av kolonihagene på mandag. Alt dette og mere til hadde vi planlagt, men så ble vi hjemme i stedet. Vi har feriert nok nå. Her i byhuset står oppgavene i kø, – særlig køer noen av stuevinduene. De må males. En ny dør skal settes inn, en utevegg skal males. Man kan ikke male hus når man er på ferie i Oslo. Sånn er det bare.

Dessuten fikk jeg brev fra sjefen i dag. Han foreslo at jeg skulle møte på jobben til onsdag. Det er visst på tide jeg begynner å gjøre litt nytte for pengene som fortsatt kommer inn på kontoen min. Ikke noe urimelig krav, egentlig.

Men Oslo går ikke noe sted. Kanskje vi kunne ta med oss to små og bevilge oss en liten ferietur om et par uker.

Vi tenker på det.

12 responses to “Jeg vil til Oslo

  1. Neste gang du kommer til Oslo, så gi meg et pip.

    • Et pip kan jeg nok slippe ut en gang jeg er i Oslo, – men mine Osloturer er altså som oftest veldig fullstappa med unger, mann og diverse gjøremål. Jeg får se hvor høyt jeg klarer å pipe. Ha en god søndag, Børge.

  2. Den Ötzi-udstilling ville jeg også gerne se.
    Jeg har lige gen-læst en bog om de nordeuropæiske moselig.
    Det er rigtig spændende hvad nutidens teknologi kan aflæse af fundene.

    • Sommeren 2010 var vi på Moesgaard og så Grauaballemannen. Det er en fantastisk utstilling. Med ny medisinsk teknologi finner arkeologene ut så mye at det blir en hel historie av det. Nå gleder vi oss til Ötzi. Han kommer vel til et sted nær deg også, tror du ikke? Hvis ikke får du ta deg en tur til Oslo.

  3. Hmm, sjefer har noe med seg som gjør at man må…

  4. Tænker ofte når jeg har ferie, hvordan jeg egentlig har tid til at arbejde🙂

    • Det gjør jeg også, Losarinas mor. Men man er altså vilt ineffektiv når man har ferie. Nå om dagen bruker jeg en hel dag på å få malt noen vinduer. Når jeg er i jobb, gjør jeg sånt etter arbeidstid. Når jeg har spist frokost (morgenmad), lest aviser og vært en tur på nettet, har klokken allerede blitt så mye at det ville vært lunchtid på jobben. I så måte gleder jeg meg til å komme i gang med jobben igjen. Da er livet så mye mer energisk.

  5. Ötzi-udstillingen ville jeg også gerne opleve – hvor er det rart, at I bor så tæt ved Oslo, at I nemt kan tage en tur til jeres smukke hovedstad og alle dens tilbud.

    • Vi bruker en time og femten minutter inn til Oslo sentrum, Madame, – og nettopp derfor er det så idiotisk at vi ikke reiser inn litt oftere enn vi gjør.

  6. Med din fart så kan du hurtigt indhente Oslo. Men du skal ikke være forbavset, hvis der står en ny skyskraber næste gang – uden at de har fortalt dig at den skulle bygges🙂

    Jeg synes det er underligt som byer flytter sig i ryk. Men Oslo fik nogle nye muligheder, da man omlagde trafikken ved havnen og den gamle fæstning – byggede en tunnel og alt det der. Så fik man pludselig en havnefront, som i sol og godt vejr er noget af det smukkeste🙂

    • De siste par årene har det alltid skjedd noe voldsomt når jeg kommer inn til Oslo, – og særlig på den havnefronten du nevner. Der går det unna for tiden. Det blir fint. Men det Oslo jeg liker best, er bydelen lenger inne. Dattenen min har flyttet til Sagene, og der har de liksom alt på et lite, avgrenset område. Det tiltaler meg.

Legg igjen en kommentar

