Hørt i gata

Jeg står i hagen og maler bryggestigen. Ute i gata sykler to små gutter fram og tilbake, steiler og skrenser. Plutselig holder det på å gå galt med den ene, og han hoier til kameraten:

Dæven, Harald, – hadde jeg ikke holdi nå, så hadde jeg falli!

6 responses to “Hørt i gata

  1. Nå måtte jeg le! Hva slags dialekt er det?

    • Det er nok fredrikstaddialekt med litt overkonsekvent verbbøying. Her kan man nemlig si å dette – detter – datt- har dotti, å sitte- sitter – satt har sotti, – men vi sier ikke har holdi eller har falli.

  2. Herlig altså, ille hærlig.

  3. Ille bra i Fredrikstad!

    Og bra med dialekter, livet hadde ikke lekt på den samme måten om vi alle hadde snakket bokmål!

    NB! Bloggen min er slettet av personlige grunner.

    • Visst er det ille bra i Fredrikstad. Når du har lukket bloggen din av personlige grunner, så kan jo ikke jeg spørre hvorfor, – men jeg lurer. Jeg likte bloggen din. Kanskje du skulle starte en ny, en som ikke kommer i konflikt med «personlige grunner» 🙂

Legg igjen en kommentar

