Jeg lever og blomstrer

Jeg er her.

Tenkte bare jeg ville nevne det.

Inne i hodet mitt skvalper hundrevis av blogginnlegg rundt og rundt, men jeg har bare ikke tid til å skrive dem. Jeg jobber, nemlig.

Jeg ville så gjerne skrive om noen av elevene mine som nå, helt på tampen av året, begynner å ta skrittet ut i politisk bevissthet, deler ut flyers (-som flyter utover gulvet i klasserommet) på skolen og melder seg inn i ungdomspartier. Hurra! Jeg vil skrive om de lekre, fylte kjeksene jeg har bakt, og om bøkene jeg har lest og filmene jeg har sett. Jeg vil skrive om dumme, dumme Udir, som lager noen eksamensregler som er fullstendig horrible, og om de teite temaene vi må forholde oss til når vi skal lage muntlig eksamen. Jeg vil så veldig gjerne skrive om den lekre nordlandsbåten borte i Grimstad, – den jeg har så innmari lyst til å kjøpe og hente nå i påskeferien. Jeg drømmer om å fortelle dere om et flott prosjekt noen elever og jeg får være med på sammen med bymuseet.

Jeg vil, jeg vil, – men jeg får det ikke til. Tiden strekker ikke til akkurat nå. Men bare vent! Om 120 tekster og et planlagt undervisningsopplegg om Midtøsten er jeg klar igjen. Å være lærer betyr at man jobber i klæddær, – og akkurat nå er jeg midt inne i en klædd. Når jeg stikker hodet opp av den, og det er ikke lenge til, kommer jeg til å ha det bedre enn noen andre jeg kjenner. Da blir dagene korte og livet deilig.

Bare vent!

8 responses to “Jeg lever og blomstrer

  1. Jeg kjenner meg såå godt igjen!! Min jobb er ingen vanlig jobb, heller en «jobb», men fy så mye tid den stjeler fra livet mitt.

    Tekstene formerer seg hurtig og setningene fyller hodet når det ikke skal fylles, men finne roen og søvnen. Det er så mye som vil ut, men som ikke får tildelt tid. Og når tiden er inne igjen er det som om ordene propper seg sammen og ikke vet hvordan de skal komme seg ut igjen.

    Det er godt hodet ikke er tomt, ikke sant?
    Ønsker deg en super vår!

    • Takk det samme, Lammelåret. Jeg føler egentlig ikke at jobben «stjeler» tid fra livet mitt. Jobben er store deler av livet mitt, og sånn vil jeg ha det. Saken er bare den at jeg må akseptere at deler av året blir det så mye jobb at lesing av bøker og andre hyggeligheter faktisk må vike. Til gjengjeld har jeg mer tid til nettopp sånne ting i andre perioder av livet. Vi som er lærere har vanvittig mange ferieuker i løpet av året, – og da kan vi gjøre alt det andre, – men det må jobbes inn, og det skjer akkurat nå.

  2. Kladder seg noen ganger ja.
    Men nå er jeg ferdig med praksisen, har bare all teorien igjen.

    Original Kamelrytterske, bare på karavanseraiet.no, sist om Jentes oppvekst

  3. Jeg har det på samme måten. Nå er det bare å stå på og tjene inn sommerferien. Og nyte vårfornemmelsen innimellom. 🙂

  4. Jeg kender det alt for godt!!!! Jeg har også 100 indlæg som jeg gerne vil skrive, men det er simpelthen umuligt at nå det hele. Jeg kæmper og prøver, og det gør du med garanti også….. 😀

    • Det gjør jeg. Sånne dagbokinnlegg får jeg altids plass til, – men litt mer seriøse saker som krever jobbing, – dem må jeg bare glemme.

Legg igjen en kommentar

