Vårløsning 4

Jeg må jo være gæern som viser fram tomta vår sånn som den ser ut nå. Vi blir jo utskjemt, sånn som det ser ut. Men det er altså et resultat av at vi har lagt om taket i vinter. Dessuten viser jeg det fram i trygg forvissning om at både vi og naturen vil gjøre vårt for at det snart ser ganske annerledes ut.

Da jeg tok bilde utenfor hagen i begynnelse av forrige uke, hadde kommunen lempet store hauger med is og grus på plenen vår. Nå er det meste smeltet, og jeg er ikke særlig lykkelig over at svart, fet asfaltgrus kommer til å smelte ned i plenen min. Du lurer kanskje på hvorfor vi ikke kaster plasthaugen, men det skyldes ganske enkelt at vi ennå ikke er i stand til å få den løs. Den er frosset fast i underlaget.

Sånn ser det altså ut nå. Om ikke annet, så viser det hvor vanvittig mye snø som kan smelte i løpet av fem dager.:

Bak i hagen har det skjedd store ting. Mesteparten av snøen er borte, men fortsatt ligger det nok igjen til at en del taksten og plank er frosset fast i underlaget.

Både Thv og jeg har vært en del opptatt denne helgen, og neste helg har vi huset fullt av småbarn. Det betyr at det ennå vil gå noen uker før vi får fjernet skiten. Noe har vi likevel fått bort. Thv brukte et par timer på oppkjørsla vår på fredag, og nå er den klar for å ta imot et stillas, sånn at han får kledd om det bitte lille tilbygget over den gamle verandaen.

Det går framover med loppeskritt.

At det er vår, er det ingen tvil om. Inne langs kjellermuren spirer og gror det.

Legg igjen en kommentar

