Det skal bli verre

Endelig ser vi brunt gress og asfalt. Snøen er i ferd med å smelte. Riktig nok hadde kommunen gitt oss et tibakeslag da vi kom hjem i dag. De hadde skrapet veien for et tykt, tykt lag med is. Gatene var endelig tørre og uten dype hull og forferdelige spor. Til gjengjeld hadde den kommunale tømt isen på vår plen.

Ja, ja, – pytt, pytt!

Ettersom snøen forsvinner, kommer snekkerens etterlatenskaper fram i lyset. Det ser aldeles forferdelig ut.

Det eneste jeg vet, er at det skal bli verre. Mye verre!

8 responses to “Det skal bli verre

  1. Forfærdeligt! Det bliver værre før det bliver bedre 🙂

    Men heldigvis blev snedkeren eller tømreren færdig med taget!

    • Det ble han, – nærmest. Thv skal kle inn det bitte lille tilbygget, og når det er gjort, skal du få se hvordan det ble, Donald.

  2. Det blir mye svevestøv i byen framover…..
    Planlegger å koste/børste Hassingbakken for store mengder sand i løpet
    av helgen, tror jeg. Tviler på om teknisk i kommunen rekker å fjerne
    all sanden før neste strøsesong. Betaler gjerne mere eiendomskatt bare
    kommunen kan feie gatene før påske!
    Hvorfor skal vi ha det sånn i noe som burde være en trivelig by?

    • Fint at du varsler, Naboen. Thv skal på Top Gear-innspilling på lørdag, så da er vel lungene hans redda. Jeg derimot 🙂 Kan du ikke bruke høytrykken og sende det sørover i dalen? Jeg tror uansett ikke jeg skal gi meg i kast med å koste Sportsveien. Jeg har nok. Kikka over til den nye naboen fra soveromsvinduet i dag, og nå vet jeg at du er omringet av slum. Jeg vet ikke hvor det er verst, – hos ham eller oss. Jeg gleder meg til å rydde, men det blir ikke før om et par uker. Det skjer for mye i helgene de to neste ukene.

  3. Täng-Broholm nuller ut all dritten annenhver helg!
    Vi prekast ved snøklokkene til helgen…

  4. Vi tenkte vi skulle forsøke oss på bitte, bitte litt rydding baki der på søndag.

  5. Ja, noget kønt syn er det jo ikke, Hege – men nu må I da snart få forår oppe hos dig, så I får noget smukt at se på?

    • Våren er her, Madame. Det betyr at det allerede ser mye, mye verre ut der ute. Thv har begynt så smått å rydde i dag, så nå er vi i gang. Det kommer til å ta sin tid. Vi har andre planer for lørdagene framover enn å rydde, og på hverdagene er det begrenset hva vi rekker. Men det skal nok gå. Lystbetont er det i hvert fall.

Legg igjen en kommentar

