Vårløsning 3

Det begynner å skje ting i hagen nå, men jammen går det fortsatt sakte. Med mange kuldegrader om natten og en sol som ikke rammer bakhagen før i tolvtiden, må det nødvendigvis ta sin tid. Ettersom snøen smelter, begynner alle restene etter snekkeren å dukke opp. Ennå må det få ligge der et par uker. Vi ser rett og slett ikke poenget med å hale og dra i fastfrosne planker og takstenbrott.

Det går neppe noe sted!

Den største forskjellen fra sist uke, er at det er folk i hagen. Riktig nok var det kaldt, men både Thv og jeg har vært ute. Jeg har til og med ligget på gulvet i utestua og lest avisen. Hvis du ser til høyre på det siste bildet, ser du Thv på vei inn i sola.

Jeg ser rundt omkring i Bloggland at folk har snøklokker og andre spirer i hagene sine. Her hos oss er det ingen antydningner til sånt ennå. Det er ikke noe poeng å tenke på bed og blomster ennå. Vi bare vet at de ligger og sover der nede i jorda, – under snøen, og de går ikke noe sted de heller.

Da jeg kom ut i går, ble jeg klar over hvor aldeles forferdelig det ser ut inne i utestua. Vegger, tak, bjelker, møbler og ikke minst syklene våre er dekket av et rødt støv fra takstenene som ble skåret der inne. Snart er veiene bare, og jeg vil på hjul så fort som mulig. På grunn av det gjennomskinnelige taket, blir det fort varmt inne i utestua. Jeg sto der og vasket sykkelen min, og jammen var det ikke varmt nok til både kaffedrikking og avislesing.

Det er ingen tvil. Noe er på gang.

Klikk for større bilde.

2 responses to “Vårløsning 3

  1. Sissel Andersen

    Den utestua deres er som en drøm! Blir moro å følge med framover og se hvordan den forvandles mot sommer!

  2. Den er min lille drøm i disse dager, i hvert fall. Det eneste vi mangle der ute er en do, – så kunne jeg flytte ut og leke hybel fra mai til oktober.

Legg igjen en kommentar

