Ingen liker å bli lurt

Ingen som vanker her på Livet leker er i tvil om hvor jeg står i alternativdebatten. Da er det heller ingen bombe at jeg ønsker Human Etisk Forbunds aksjon Ingen liker å bli lurt velkommen. Endelig er det noen som bruker litt energi på å dokumentere hvilken effekt det har at fler og fler velger alternativ medisin framfor vitenskapelig dokumentert. Stikk innom hjemmesiden deres, så får du mye fint lesestoff.

Aksjonen har også et Facebooktilbud, og vi som har markert at vi liker denne aksjonen, får mer og mindre alvorlige tilbud om lese- og lyttestoff. Det går litt hardt for seg der inne av og til, og det er ikke alle ytringene som er like saklige. Jeg skal ikke prakke på dere så mye av dette i dag ( – i morgen derimot!), men noe må dere få.

Jeg vil jo nødig trygle, men altså: Lån øre til Tim Minchin når han legger i vei om alternativ tenkning på sin egen, litt dramatiske måte. Jeg ser situasjonen for meg, og jeg tenker at dette burde oversettes til norsk og så dramatiseres ved et middagsbord nær meg. Så moro det hadde vært. Minchin legger ikke fingeren imellom, men han gjør meg bare så glad.

Akkurat det handler vel om at han sier akkurat det jeg mener! Akkurat den selverkjennelsen byr jeg gjerne på.

Legg igjen en kommentar

