Fullt i hodet

Jeg tuller ikke, – det er virkelig fullstendig fullt oppe i hodet mitt. Uansett hva jeg gjør, så klarer jeg ikke skvise inn en eneste liten tanke til. Det var i går kveld jeg merka det. Det var tid for mitt rituelle kveldsbad, og jeg satte på krana i badekaret, mens jeg pussa tenna. Som vanlig åpna jeg skuffen og tok ut en vaskeklut, som jeg hev opp i badekaret. Mens kluten var i lufta, så jeg at det allerede lå en klut i vannet, og det undra meg. Jeg var ikke i stand til å huske at jeg allerede, for et par sekunder siden, hadde håndtert en klut.

Det betyr at det er fullt i hodet. Jeg kan gjøre det samme når det fortsatt er litt plass oppi der, men da er det fortsatt romslig nok til at jeg ville huska at jeg allerede hadde kasta en klut opp i badevannet. Åh, – tenker jeg da. Så dum jeg er, – jeg hadde jo allerede funnet fram en klut. Nå er det så stappa der oppe at jeg ikke husker noe som helst. Når ingen nye tanker får plass, kan jeg i prinsippet finne fram tre vaskekluter, uten å huske at jeg nettopp hentet de to første.

Jeg får faktisk betalt for å leie ut deler av hjernen min til arbeidsgiveren, men sånn som det er nå, har han tatt seg til rette i litt for store deler av den. Men vent et par dager, så ordner det seg. Jeg rydder unna litt, får noen oppgaver ut av hodet og ned på ark, retter noe særemner jeg bekymrer meg over, rydder litt på pulten, leverer ut noen læringsmål som hjernen min holder på å strukturere, avholder et møte med en jeg tenker mye på og vips er det plass til litt til, og jeg vil igjen bli i stand til å huske hva jeg nettopp har gjort.

Men akkurat nå er det altså fullt.

6 responses to “Fullt i hodet

  1. Godt at du vet hva som skal til for å rydde plass der oppe 🙂

  2. Godt sagt! Sånn har jeg det også, i går og i dag… Nå er det litt bedre, for i løpet av to dager nå har jeg gjort 60 % av det jeg må gjøre tror jeg, denne uka mener jeg… (Krøkkete uttrykt men du skjønner kanskje).

  3. Pyha, jeg kender det, Hege – så skal der trækkes i nødhåndtaget. Pas på dig selv!

Legg igjen en kommentar

