Defensivt dikt

I dag vil jeg bare dele et dikt med dere. Det er en fin ordlek av det slaget jeg setter pris på. Hvis du googler et vers fra diktet, – jeg har suttet, – så får du flere treff. Det skyldes at folk rett og slett har bøyd å sitte på den måten:

Å sitter – sitter – satt – har suttet.

Mrsmt!

Diktet dukket opp i en forsamling med lærere, – og der passet det bra. Kanskje elevene mine ville like det også. Jeg tror det.

Det er Yngvild Kiran som har skrevet det:

Jeg sitter,
jeg satt,
jeg har suttet
på blyanten kveld
etter kveld.

Jeg sliter,
jeg slet,
jeg har sluttet
å tro at jeg får
noe
tel.

2 responses to “Defensivt dikt

  1. Fin ordlek, finfint dikt. Hanne liker dette. 🙂
    God helg!

Legg igjen en kommentar

