Barnefødsler og bollebaking

Jeg blir så imponert over de unge mødrene. De føder fire barn på rappen, og alle kommer til verden hjemme i badekaret, – uten bedøvelse, selvfølgelig; økologisk fødsel eller hva det heter. Og rett før jordmora kommer, vasker de huset, baker boller og setter over jordmorkaffen.

Jeg vet at det er sånn, for jeg har sett det på TV.

Selv tryglet jeg jordmora om alt mellom petidin og nakkeskudd, mens jeg hylte at jeg aldri mer skulle føde så mye som en kattunge.

Hvordan får de det til, de unge mødrene? Hva er de laget av?

6 responses to “Barnefødsler og bollebaking

  1. Jeg ikke bare tryglet jordmor om alskens smertestillende, jeg truet såpass at en av dem løp gråtende ut av fødestua. Så jeg er åpenbart ikke den som har svar på spørsmålene dine.

  2. Ja, jeg havde det præcis som dig og skulle bestemt ikke have flere børn – men det er jo glemt igen en time efter, når man ligger med sit barn i armene 🙂 Jeg kan heller ikke svare på dine spørgsmål.

  3. Sjønner ikke hvordan de klarer det. Jeg hadde aldri klart å hatt et barn i alder av 16 år.. Ikke av 19 år heller for å si det sånn. Må nok vente til jeg hvertfall er over 20 : )

    • Heldigvis kan man velge selv når man skal få barn, Marthe, – og da ville jeg vel anbefale at man var over tjue. Hver ting til sin tid.

Legg igjen en kommentar

