Beckhams baby fortrengte Giffords

På skolen ser vi nyheter sammen med elevene om morgenen. Det er gull verdt. Mange av dem leser ikke aviser, og få får med seg nyheter på TV eller radio. I dag regnet jeg med at en viss skyteepisode i Tucson, Arizona skulle få sin tildelte plass på TV2-nyhetene. Noe annet ville være rart, og jeg hadde planlagt hvordan jeg skulle kommentere det som hadde skjedd.

Vi fikk høre om bilulykken i Lavangsdalen, om et mulig salg av Elkem og om knivstikking på et asylmottak. Kongressrepresentant Gabrielle Giffords ble ikke nevnt med ett ord. Da sendingen gikk mot slutten satte jeg min lit til det siste innslaget. Men hva var det TV2 prioriterte en mandag morgen? Jo, at David og Victoria Beckham er gravide med barn nummer fire.

Du verden!

Jeg spurte elevene om de visste hvilken nyhet jeg savnet. Ingen kunne svare. Med litt hjelp klarte en av guttene å komme på det: Det var visst noe skytegreier borte i USA. De fleste i klassen hadde over hodet ikke kjennskap til det som hadde skjedd. I løpet av helgen hadde de utrolig nok klart å unngå å motta denne informasjonen fra radio, TV eller sine foreldre. Det er nettopp derfor vi vil se nyheter sammen med elevene. Vi vil holde dem oppdaterte på det som skjer i verden.

Men for all del, vi kan godt gratulere familien Beckham med familieforøkelsen vi.

Legg igjen en kommentar

