Ut med det

Så snart nyttårsaften er over, er jeg som vanlig dritt lei alt som smaker av jul. Når man som jeg nyter hver dag i adventstida, betyr det at vi har julet her i huset i en måned til ende.

Det er nok!

Da slagmarken etter nyttårsfesten var ryddet bort, angrep vi juletreet. Raskt og behendig ble det rippet for pynt. Det var en ganske morsom prosess. Når vi dro av en kule, fulgte absolutt alle barnålene på den grenen med. Det ble etter hvert et veldig nakent tre. Så klippet Thv av grenene en etter en og ut med det.

Det du ser over her er et byggesett på en advenstkrans. Kanskje jeg skulle putte det i en pose sammen med sløyfer og lyseholdere, og se om jeg kan sette det sammen på nytt neste år.

Det er viktig å ha orden i julesakene. Nå ligger alt som skal på treet i én kasse, og alt adventsstæsjet i en annen. Det skal jo fram igjen om elleve måneder allerede.

10 responses to “Ut med det

  1. Og her venter jeg nogle dage endnu, jeg nyder mit juletræ 🙂
    Godt nytår til jer.

    • Så hyggelig, Lene. Her er det også mange som holder på treet en stund ennå. For meg markerer nyttårsaften et voldsomt skille mellom høst- og vårhalvåret, og hvis jeg skal komme skikkelig i gang, så må det gamle ut.

  2. I dag er dagen kommet hit også. I hvert fall juletreet og julenissene. Det er mulig litt greier får være litt til.

    • Vi har fredet lyskulene i vinduene. Samtidig får vi ikke alt opp den kronglete loftstrappa før kassene er fylt opp. Jeg synes sola skinner helt annerledes i dag enn den gjorde i 2010.

  3. Jul i en måned, det er pænt klaret og jeg tror at jeres jul har været med til at gøre mange mennesker glade, det er jo det, der tæller. Jeg vil tilføje at vejret her først i januar er meget smukt og det kan også gøre nogen glade at komme lidt ud 🙂

  4. Vi har kasta ut jula i dag vi også. Her har vi juletreet rett ved verandadøra, så vi bare åpner opp og hiver treet ut etter at vi har plukka av pynten.

    Det var morsomt å se at du også har den runde lysestaken med blått tak. Jeg tør aldri å tenne lys inni den, da. Er redd for at den ikke skal tåle varmen.

    Min pc-sekk står klar den også.

    Godt nytt år!

  5. Ja, en måned må være nok, det synes jeg også. Din adventskrans er vel nok smuk, Hege – vi har ikke haft en, og det fortryder jeg, når jeg ser din …

Legg igjen en kommentar

