Jeg er bare så klar

I dag har jeg forsøkt å aklimatisere meg. Først brukte jeg et par timer på å gjennomgå en ressurspakke om nynorskundervisning. På mange små filmsnutter presenterte lærere over hele landet sine tips til bedre undervisning. Der var det mye jeg kunne bruke. Så forberedte jeg morgendagens norskundervisning. Jeg har vært inne i min egen hjerne og åpnet mappa om nyrealsimen, lest meg opp, sjekket en ferdig PowerPoint og bestemt meg for hvordan det hele skal foregå.

Nå står baggen min ute i gangen, like klar som jeg er. Bøker, nøkler, gode sko og noen te-poser er puttet ned sammen med pennal og lærerkalender. Det eneste jeg mangler er elevene mine, og de sitter klare klokka 08.35. i morgen.

Jeg kan si mye fint og flott om hva jeg egentlig driver med, hvordan det er å undervise, faglige mål, didaktikk og alt det der, men det er jo ikke derfor jeg gleder meg. Jeg gleder meg til energien, humoren, latteren, temperamentet. Hvis du ikke vet hva jeg snakker om, så ta en kikk på denne lille filmen. Jeg fant den på bloggen til en av skolens tiendeklassinger. Noen av ungene på filmen er mine, egne, kjære elever, og en scene er filmet på skolen.

Hvis du ikke omgir deg med tenåringer sånn til daglig, kan det være en god idé å følge med på en tenåringsblogg som dette. Det gir et fint innblikk i hva femtenåringer er opptatt av. Det er mye å smile av, litt alvor og noen av innleggene fungerer som tiltrengte vitamininnsprøytinger.

Gjett om jeg er klar!

2 responses to “Jeg er bare så klar

  1. Flott! Jeg har funnet adgangskortet mitt, nøklene mine og alternativ vekkerklokke jeg også. Har iPhone og den funker jo til alt mulig unntatt til å vekke med 🙂

Legg igjen en kommentar

