Oops, we did it again!

Heller ikke i år klarer jeg å frigjøre meg fra juletradisjonene våre, men jeg undrer meg like mye i år som alle år. Hvorfor i all verden har ikke 2010 noe å by på som gir oss den samme julefølelsen som alt det gamle?

Kjempe imot gidder jeg ikke, og det har heller ingen hensikt. Noe av det fineste er at Thv og jeg fortsatt finner glede i å gjøre de tingene som hører småbarnsfamilien til. Våre barn kommer ikke hjem før lille julaften. Det må bety at vi styrer og ståker mest for vår egen skyld, og det kan jeg varme meg lenge på.

I åtte kuldegrader dro vi på vår tradisjonelle adventskranstur. Det var nydelig der ute sånn rett før sola gikk ned. Mens Thv føk hit og dit og klippet råmaterialer til meg, sto jeg ved den store stenblokka og viklet enekvister rundt den gamle halmkransen. Selve jobben er kanskje ikke å lystbetont, men så er den altså unnagjort på under en halvtime.

Innimellom retting og retting og mer retting, har vi både drukket gløgg, fyrt i peisen og spist sylteflesk, og da er det vel advent, ville jeg tro.

2 responses to “Oops, we did it again!

  1. Tradisjoner er viktige! Og de adventskransene deres er virkelig flotte. Har vært med dere noen år nå og burde startet selv også. Eller kanskje ikke, her er tradisjonen den gamle glasslysestaken. I år med kjempelange lys ettersom det er Kjæresten som handlet, jeg kjøper alltid økonomivarianten…

Legg igjen en kommentar

