Om fotballsko kan jeg ingen ting

Jeg trodde fotball var en sommersport. Jeg trodde ingen løp ute på banen når snøen laver ned og kuldegradene knirker i bakken. Jeg trodde man kjøpte nye fotballsko om våren.

Jeg tok feil.

C har fotballtrening hver onsdag, og nå har det endelig nådd inn i min forfrosne hjerne at det er noe han kommer til å fortsette med utover vinteren. De sparker på kunstgress, nemlig, – og de har flomlys.

Som om kunstgress hindrer snøen i å falle eller får vinden til å løye!

Sommerens fotballsko var egentlig ikke så små, men når man må ha to par strømper for å ikke fryse av seg tærne, da må man ha nye sko likevel, selv om det er november.

Inne i butikken grep jeg et par sko med knotter. Da sportsbutikkmannen fikk vite at vår kommende fotballstjerne spiller på kunstgress, fikk vi et lite kurs i ulike typer fotballsko.

Alt man skal lære!

Glem alt du har hørt om at dagens unger ikke blir glade for noen ting. Glem alt om bortskjemte unger. Et par nye, røde fotballsko fikk C til å bli helt stille av glede, og da han kom hjem fra treninga, strålte han og fortalte at Simen hadde sagt at han også ønsket seg sånne fine sko.

Det skjønner jeg godt. Jeg synes også de var lekre, men så elsker jeg altså røde sko.

6 responses to “Om fotballsko kan jeg ingen ting

  1. Det er jo livsglæde i rendyrket form! Fodbold om vinteren og så endda i røde sko 🙂

  2. Røde fodbold sko- så kan man da kun blive glad 🙂
    Kunstgræs- hvad de dog ikke finder på.

    • Ja, hva de finner på. Kanskje burde de tenkt at vinteren er naturens måte å fortelle oss at vi skal gjøre noe annet enn å spille fotball.

  3. Å så koooselig da, med en fornøyd og glad gutt!

    • Han er lett å gjøre fornøyd, skal jeg si deg. Og i motsetning til søsteren sin, blir han helt stille når han blir glad, helt stille med et lite smil i munnviken.

Legg igjen en kommentar

